Windows xp och excel?

M

Madelene

Köpte ny dator i helgen och då medföljde windows xp. Har tidigare haft windows 98 och är lite ny på detta operativsystem.
Min stora fråga är: Finns det inte excel i windows xp? Jag har bränt massa filer från gamla datorn och lagt in dem på den nya, inga problem alls så långt. Men när jag ska öppna excel-filer så går det inte, verkar inte som om excel finns!!!
Har windows xp något liknande program som jag kan öppna filerna i eller går det att installera excel på något vis?
Har ju precis börjat lära mig excel och vill inte vara utan det!
 
För att få Excel på din dator måste du installera officepaketet också. Det ingår inte i operativsystemet.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 634
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 327
IT & mobiler Någon här som är bra på datorer? Min C: hårddisk är nästan full & jag hittar inte vad det är som verkar ta så enormt mycket plats...
Svar
9
· Visningar
1 300
Senast: Migo
·
IT & mobiler Köpte en ny dator på mellandagsrean och den är således ca 1,5 månad gammal. Med datorn ingick ett års gratis McAfee och givetvis var det...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Lime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp