Wild Dancer

Tora

Trådstartare
Surfade runt lite på olika hingsstationers hemsidor och fick syn på en hingst som heter Wild Dancer och är e Wind Dancer. Han skulle stå i Sverige efter 30-dagars prov. Är det någon som vet något om dessa hingstar?

Sv: Wild Dancer

Om du går in på www.kempke-hof.de så kan du läsa om Wind Dancer. Du kan även se en kort video, suverän galopp! Det är han som de har som första sida.
Om du går in på www.equistrian.net så hittar du Wild Dancer där. Han finns i Sverige.

japp!! Och jag nästan dog! så jag bytte hingst och på söndag skall jag kolla om det blivit en liten mini wild dancer!!

Han är super snygg, med ett temprament som verkligen verkar vara värt att avla på. Vackert huvud och "lagoma" rörelser som verkar ridbara.

Jag blev helt tagen på sängen av hans utstrålning, att han dessutom är allround betonad , vilket var ett plus i mitt val. Men vi har ju alla olika smak och syften..... Men om du är intresserad kan säkert hans ägare skicka en CD till dig, dom är jätte trevliga! Stationen var dessutom jättebra med ultraljud, utbildade semin assistenter, bra hagar och FINT stall! För mig var det värt varenda mil jag fick åka för att få komma till ett så proffsigt ställe med min tjej som förövrigt inte ville åka därifrån....

Lussitago skrev:
Om du går in på www.kempke-hof.de så kan du läsa om Wind Dancer. Du kan även se en kort video, suverän galopp! Det är han som de har som första sida.
Om du går in på www.equistrian.net så hittar du Wild Dancer där. Han finns i Sverige.

Blir jag lurad av slowmotioneffekten, eller är galoppen så stor och luftig som den ser ut? Helläcker, verkligen! :bow:

Han visades på 3-års testet i Uddevalla nu i maj. Jag såg honom inte själv men här kommer hans poäng: 888778 som dressyrtalang och 77 i löshoppningen.

Hälsningar Monika

Var såg du honom någonstans? Skall ringa till stationen för som jag har förstått det så står han där. Stämmer det? Det enda som jag tyckte såg lite konstigt ut på videon var hans hals. Några kommentarer?

Hälsningar Tora som är sååååååå sugen på att betäcka med honom

ja, du kommer nog inte bli mindre intresserad när du väl träffar honom :love:
Angående halsen så var han högställd med vacker överlinje..såg inget konstigt alls ...men då hade han kanske redan kollrat bort mig.... :smirk:
Håll tummarna för mig och min tjej nu på söndag!!

Du måste återkomma med resultatet.

Priset var ju helt okej också

Var där och tittade igen (svårt att låta bli). Det var på korten som jag tyckte att han hade antydningar till hjorthals (tror det heter så) men det kan ju vara en synvilla. Skall ta och ringa till dem nu och se om man kan åka och titta på hingsten (om han nu står i Sverige).

Tora

Nu är jag inte 100%-igt säker på hur det fungerar, men en hingst som inte visats för premieringsnämnden i Sverige får väl inte stå i Sverige och verka som avelshingst? Däremot kan den bli godkänd för importsemin med tillräckliga resultat från annan förening i utlandet. Eller?
För Wild Dancer har väl inte visats för den svenska premieringsnämnden?

Min sessa tog sig på första försöket och var bara hos hingsten i 5 dagar! :bump:

jag är inte så insatt i alla regler ( tittade mest på individen och vad som skulle passa mitt sto) ...men jag vet att han är godkänd i två förbund i tyskland med bra poäng, och det räcker för mig. Tror han kom hit för sent för att kunna visas i sverige eftersom han gick 30 dagars i tyskland. Han är bara 3 år.

Enligt ASVH:s hemsida är det varken löst betäckningsbevis eller licens för Wild Dancer i år. Hur kommer det sig att han får betäcka främmande ston?

Alla bryr sig ju inte om vad man får och inte får. Men det verkar som om man måste regga fölen i Tyskland för att få gröna papper. Kan ju komma att få viss betydelse för kommande köpare i framtiden. Är ju inte säkert att avkomman kommer att få komma i den svenska stamboken om man inte löst licens och/eller har ett godkännande för hingsten i Sverige.
Finns inget av det som krävs av svensk lag kan det ju också komma surt efter för stoägarna som eventuellt använt en "olaglig" hingst. Det är inte bara hingsthållaren som åker dit i så fall.

Senast ändrad:

Har bara läst det lilla som finns på deras hemsida och har inte kollat upp det andra (har dock läst en hel del om hans pappa en riktigt trevlig häst) men nu slipper jag ju göra det när andra har gjort jobbet åt mig :D . Tack tack

Vill nog få en avkomma till en godkänd hingst så vi får nog vänta tills nästa år och se om han blir godkänd då

Men som sagt tack igen för uppgifterna. Alltid sparar det lite tid för mig :bow: :bow:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 382
Senast: Stergo
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 692
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka