Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Delvis OT men hur vanligt är det att hundarna kräks upp ben och annat som de inte kan smälta? Efter att ha haft två hundar med främmande kropp som borde kommit upp vid kräkning så har jag lite noja för att benbitar eller annat skall bli liggande kvar i magen och irritera eller i värsta fall stoppa upp.
Nu är ju Barf inte aktuellt så länge Skroffan lever (måste äta specialfoder och det har jag inte skuggan av en chans att kunna fixa själv) men jag är intresserad om än lite skeptisk .
*kl*
Jag har funderat på att ge Ailu kycklingskrov eftersom han är expert på att försöka snatta våra grillade skrov.
Köper man typ på affären frysta kycklingskrov och tinar dom halvt och ger sedan hunden?
Om man ger sin hund kyckling trots alla varningar om F-ben, och hunden får ett vasst ben på tvären i tarmen. Gäller försäkringen en buköppning då?
En buköppning kostar ju lätt 20 000 kr, och den kan ju bli en dyr kyckling, eller för den delen, kanin.
* Jenny *
Om man ger sin hund kyckling trots alla varningar om F-ben, och hunden får ett vasst ben på tvären i tarmen. Gäller försäkringen en buköppning då?
En buköppning kostar ju lätt 20 000 kr, och den kan ju bli en dyr kyckling, eller för den delen, kanin.
* Jenny *
Okey!
Tack alla ni som svarat, men nästa fråga blir ju...
Om jag har tränat och lagt vinn vid att kunna ha min hund lös i alla lägen, Harar och annat vilt är TOTALT FÖRBJUDET, och det har funkat från första stund. Inte en enda gång har vallhunden dragit ens efter en fågel. Renar vallar hon inte heller.
Skulle det då inte bli dubbla budskap att säga - varsegod ät kaninen här hemma, men haren på fjället är big No No?
Eller likadant med fåglar, tillåtet hemma i köket, men totalt förbjudet i skogen?
Nästa fråga är ju, hur funkar det med råakycklingar i hundsängen hemma, med salmonella risken, när man knappt kan tillaga en kyckling i ett vanligt hushåll?
För mej känns det... Äckligt! även om jag vet att folk rynkar på näsan åt våra älgben som dräller i huset. Men dom är i alla fall avgnagda ute.
Ja det spelar eg ingen roll, jag tror inte att jag ser meningen med att hunden ska slita och dra i en kanin för att sysselsätta sig.
Men det kanske passar andra.?
Intressant att läsa om det.
* Jenny *
Det intressanta för mig än vad man vill uppnå med att ge hunden ett helt kadaver.