Sv: Whippet?

Men gud vilken sötnos :love: Malte vaknade och började gnälla här när hon skällde men nu har han somnat om i mitt knä ;)

Vilket charmtroll till tant du har hemma! :love:
Jag ska låna sambons mobil och filma mina lite med, det är så kul att se whippar på video - inte så lätt att hitta! En av mina svarar alltid på prat, dvs man ylar lätt igång honom. :D Lägger upp här om jag kommer på hur man gör. Min första whippet lärde jag skall, det gick väldigt snabbt. Han älskade tricks och lärde sig supersnabbt med klicker. "Pussen" var min favorit. Jag stod upp och han satt framför mig, hoppade upp och gav mig en nospuss på munnen. :)

Senast ändrad:

Jag skrev nog lite klantigt, jag menade mer att jag aldrig har sett vido på en whippet jag känner eller kan relatera till, så att säga. :angel:

Klippet "Vicios Whippet" var bra, kring 2.30 och lång tid framåt, känner man så väl igen sig. En whippet försöker få igång en hund av annan ras till en jaktlek, men det kommer liksom aldrig igång. :D Några små försök men han har ju inte en suck, whippeten försöker gång på gång. "Kom igen då, jaga mig då!". Händer nästan varje gång på hundöarna men min Zino ger upp ganska snabbt. :rofl:

Och jag råkar känna till en juniorwhippethane som ska till fodervärd, om det kan vara av intresse för TS. Men då blir det ju lite annat som följer med paketet som tex utställningar.

Då är du helt rätt ute, whippet är en hel underbar hundras:love::

Har en just nu men inom kort blir det en till, de är nämligen beroendeframkallande:D

Stabila och underbara i psyket, vänligt inställda, gillar mys inomhus och fart och fläkt utomhus, kan inte bli bättre. Att de dessutom är väldigt närhetssökande är ju bara ett stort PLUS;)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
392
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 103
Senast: Farao
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 852
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 724
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka