N
NiraK
Jag funderar lite på att skaffa hund. Vi har alltid haft hund hemma och jag är uppväxt med hund. Mina föräldrar har en border collie hemma som jag brukar promenera med och rida ut med när jag åker hem och hälsar på.
Jag har ett aktivt jobb där jag vissa dagar har möjlighet att ta med hunden på diverse aktiviteter.
Jag behöver komma igång med min egen fysiska aktivitet och skulle nog komma igång med motionen lite mer om jag hade en hund som drog med mig ut i joggingspåret.
Jag har alltid haft en förkärlek för whippet då jag gillar gracila hundar. De whippets jag har träffat har varit mkt fina och trevliga.
Mina krav på hunden är:
Trevlig och social, tillgiven
Go och trevlig mot både djur och människor
Inte för "hård" i psyket, gärna ngt "vekare"
Kort päls, gracilt byggd
Pigg och alert och sugen på att hänga med på diverse aktiviter, dock inte alltför krävande och "dampig"
Vad tror ni om whippet? Hur är de i psyket? Hur är rasen, sund?
Kul med lite åsikter!
Nirak
Jag har ett aktivt jobb där jag vissa dagar har möjlighet att ta med hunden på diverse aktiviteter.
Jag behöver komma igång med min egen fysiska aktivitet och skulle nog komma igång med motionen lite mer om jag hade en hund som drog med mig ut i joggingspåret.
Jag har alltid haft en förkärlek för whippet då jag gillar gracila hundar. De whippets jag har träffat har varit mkt fina och trevliga.
Mina krav på hunden är:
Trevlig och social, tillgiven
Go och trevlig mot både djur och människor
Inte för "hård" i psyket, gärna ngt "vekare"
Kort päls, gracilt byggd
Pigg och alert och sugen på att hänga med på diverse aktiviter, dock inte alltför krävande och "dampig"
Vad tror ni om whippet? Hur är de i psyket? Hur är rasen, sund?
Kul med lite åsikter!
Nirak