Westernutbildare

I

icekizz

Jag har suttit och sökt på nätet länge nu och letat efter någonstans där man kan gå en utbildning för att bli westerninstruktör/utbildare/kursledare och jag har inte hittat ett enda dugg!
Så nu frågar jag er; vet ni av någon som utbildar folk till det?
Jag är jätteintresserad av westernridning och skulle jättegärna undervisa folk (och självklart lära mig själv mera).

Sv: Westernutbildare

Finns ingen sån utbildning idag. Har funnits men blivit nerlagda efter några år. Det är en stor brist att det inte finns. Nu gäller "den långa vägen" - alltså att man själv är duktig w-ryttare, har tävlat med framgång, och helst haft elever som kommit ut och börjat tävla. Det finns i och för sig inget som säger att man blir en duktig instruktör för att man tävlar, men det säger en del om erfarenheten.

Sv: Westernutbildare

Tränare blir man genom att vara lärling och jobba hos duktiga westernryttare. Dom flesta verkar åka över till USA.. Jag tycker man bör ha många år på nacken i både utbildning av hästar och tävling innan man börjar undervisa folk. Så kontakta någon redan etablerad tränare och tävlingsryttare :laugh:.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 755
Senast: co-SMAD4
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 730
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 773
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel