Westernträns till FT

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emelit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 854
E

emelit

Gillar verkligen westerntränsen med alla fina silverdekoreringar och grejer :love:
Är det en bra idé att använda ett sånt plus nosgrimma när man ska rida FT?

Sv: Westernträns till FT

Hm.. kanske inte passar så bra ihop med övriga utrustningen man har i FT :p

Men det skulle väl funka, jag menar, träns som träns.

Btw. Jag tycker också de tränsen är väldigt fina, handlade ett sånt på Eurohorse/GBG Horseshow. Det är så fiiiiiint, silverbeslag på sidorna med blommönster :love: :banana:

Senast ändrad av en moderator:

Nej jag skojar inte, undrar bara om det är en bra idé med tanke på att bettet ofta fästs med skruvar på Wträns. Lika hållbart?

Jooora, man får ju ha ett öga för matchning :)

Chicago screws heter det väl eller något.

Jag har testat mitt träns (med skruvar i både tygel och sidostycken), fäste ändarna i en ögla i väggen och drog allt vad jag kunde (lutade mig i dem) och de höll faktiskt även om det knakade lite i väggen ;)
Man får skruva åt ordentligt bara :)

Ah, vad bra :)
Har ett Wträns som man knyter där nere, det kan ju itne vara lika hållbart iaf :crazy: Får se till att tränset har skruvar.
Då blire nog ett sånt till nya hästen sen, även om Sweet tror att jag skojar ;)

För att den engelska snobbridvärlden har lite svårt för westerngrejer, speciellt om man blandar engelsk och westernutrustning... Men gör som du vill, det är ett fritt land.

Själv tycker jag att westernprylar är det snyggaste som finns och har både träns och sadel med silver och grejer men jag rider ju western också.

Woho! Jag trodde du menade att det var fult :D

De får skratta om de vill, de ångrar sig nog när jag vinner över dem :angel: ;) :devil: (SKÄMT OBS SKÄMT)

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 386
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka