Westernstall med boende? praktikant

F

fayo

Hej!
Jag är en tjej på 18 år, jag har ridit vanlig ridning (engelsk tror jag man kallar det) men jag vill börja med Westernridning. Eller... Jag vill ju främst lära mig om westernridning och sen ta det därifrån! Jag går andra året på gymnasiet och i trean ska vi ut på APU, och hade varit stormförtjust om jag kunde få en APU-plats i något westernstall som driver en verksamhet.
Det är viktigt att jag ska kunna bo där eller i närheten billigt. Det gäller en tidsperiod mellan allt från 3-12 veckor beroende på hur länge personerna vill ha mig där.. :) Det är under vinterhalvåret, har inte de exakta datumen i huvudet.

Nu undrar jag om någon på buke har bättre koll på westernstall än vad jag har? Det kan ligga i princip var som helst, dvs vilket land som helst. Bara man kan komma dit på något sätt och de kan förstå svenska eller engelska :laugh:

Så, några förslag? :) :banana:

Sv: Westernstall med boende? praktikant

Här var det då tomt på svar! INGEN som känner till ett westernstall i världen? :p

Jag känner till ett par stycken, men inte som har någon slags heltidstjänst att ta emot någon (de har vanliga jobb också).. Börja leta runt på WRAS, ring olika klubbar osv?

kolla med Tommy Arvidsson eller Jocke Pettersson, båda i Falköpings-trakten

tror du fatt lite halvtomt med svar for att det finns sa manga, men samtidigt vill man nog inte saga nagot for att inte "peta" at nagot hall, lite forsiktigt har inne med att namna namn o sadar.. :D

Men ett tips ar att helt sonika ringa runt o prata med de olika tranarna (bla pa wras hemsida har jag for mig att det finns en lista) och se om du hittar nagon som du kanner att du vill aka till och som vill ta emot dig :)

Sen ska du val kolla om de ar godkanda praktikplatser fran din skola o sadar med... har jag for mig :)

Lycka till!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka