Westernsadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Grazia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 712
G

Grazia

Vet inte om denna hamnar rätt nu men jag chansar. Jag skulle behöva hjälp med de olika storlekarna på westernsadlar. I vilken ordning går de, semi q, full q etc. Vilken är den största, finns det någon efter full quarter? :confused: Tacksam för all hjälp då jag tycker att det här en djungel när man är van vid engelska sadlar.. :crazy:

Här är en till som undrar! JAg undrar dessutom, hur "översätter" man dessa bommmar till vanlig engelsk sadel?? Tex om man har en häst som drar normal bom i vanlig sadel, vad är det i westernsadlstorlek?

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
631
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna