Westernsadlar, vart?

Elma_vip

Trådstartare
Vet ej om tråden ligger rätt eller om den skulle ligga under utrustning, men eftersom det handlar om westernsadlar så kanske den passar här. ;P

Vart & hur "hänger" ni upp era westernsadlar? Då de inte kan hänga på vanliga "sadelhängare" eftersom de blir så tunga i bak så sadelhängaren bara åker ner :/ Jag har en sån här hemma, det är sånna som inte funkar:
710251.jpg

SÅ kom igen nu, hur & vart har ni era sadlar??

//Diana, väldigt tacksam för svar.

Sv: Westernsadlar, vart?

Kul att se andra från trakten som rider western!:)

Jag använder mig av en sadelbock. Då hänger sadeln bäst och hornet skrapar inte i mot väggen vilket den kan göra om man använder en liknande den du visar på bilden. Sen har jag för mig att Hööks har nån väggmonterad westernsadel hängare. Har dock inte testat den.

jag använder mig av en sadekbock som är absolut smidigast tycker jag... det är inga lättviktsadelar direkt och sadelbocken är i utmärkt höjd tycker jag.

jag har en sån som är på bilden, för engelska sadlar:crazy: tycker däremot inte att de är bra för westernsadlar men har inte så mkt val, det är inte mitt stall....

Hehe, jag rider inte western men ska köpa en sadel bara för att rida lite i ändå. :P Kanske lär mig lite western senare ändå men. :P

Tack alla som gett mig tips! :D:D

//Diana

Jag hänger på en sån vanlig för engelska sadlar. Råkade knäcka en i gamla stallet men är man lite försiktig så går det.

Jag har en sådan som på bilden, men jag vänder sadeln bakofram :D , den har iallafall fungerat i måååånga år. Det handlar om vilka skruvar man använder och vad man skruvar i :smirk: .

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 689
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar