Westernsadlar -- Sadel-pad

Seabaz

Trådstartare
Vad tusan har ni för westernsadlar till era överbyggda hästar?

Vi har en quarterhäst som är överbyggd bak och alla sadlar åker fram över bogbladen på denna häst, då han även är rund över ryggen.

Hade en "equiterapeut" ute idag som föreslog att prova en pad där man kan stoppa in ilägg i själva padden, och stoppa in dom så iläggen hamnar -bakom bogbladen, således mitt på ryggen- och på så sätt kommer sadeln sitta rakt.

Jag är lite skeptisk. Bäst vore väl att hitta en sadel som sitter där den ska. Men av våra ca 20 sadlar, har vi än så länge inte en enda som verkar sitta bra.

Är upp-paddning verkligen enda lösningen?

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 825
Senast: Debsie
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 214
Senast: ylvalill
·
Utrustning Har en rätt lång tid nu sökt en passande sadel till vår valack utan att hitta den som verkligen passar. Har nu fått erbjudande att köpa...
Svar
2
· Visningar
847
Utrustning Det har inte gått så bra i mitt sadelletande till min arab - delvis på grund av min okunnighet misstänker jag. Han har kort...
2
Svar
38
· Visningar
5 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka