westernsadelns namn?

Maléne

Trådstartare
Var och provade en sadel igår men kommer inte ihåg vad den hette :crazy: Den hade nog samma bom som billy cook sadlarna (stavningen?) och hette nog nått med springer, kan det stämma?

Sv: westernsadelns namn?

Hej!

Är det inte lättare att kontakta den du var och provade hos, än att alla här skall sitta och gissa fram svar som KANSKE är rätt? :-)

Det finns en massa sadlar som har bommar från samma tillverkare, t ex Steele-bommar eller Ralide.....

/Mike

Jo det är det väl men ville inte ringa sent på kvällen och trodde inte att det var så många sadlar som hette springer i slutet men det var inte meningen!
Ursäkta den dåliga attityden men din verkade rätt snoffsig med.

/M

Får be om ursäkt den hette dick peiper :angel: sorry :o
Nu undrar jag om detta är en bra sadel?

Har bara gott att säga om dick pieper sadlarna, men tyvärr så är det ju så att det inte spelar någon roll hur bra kvaliten är, det enda som gäller är ju att den passar på hästen...., kan du inte ta den på öppet köp el låna den innan du bestämmer dig, den ska vara skön att sitta i med. lycka till:)

Tack för ditt svar :laugh:.
Den satt super på hästen och jag tyckte den var jätteskön. Jag tror inte att jag kan ta den på avbet, säljs utav en hästtränare åt en kund. problemet ligger i att jag har en sadel som jag först nu fått veta att den r feltillverkad, sne i bommen inte konstigt att den alltid åkt åt vänster :mad: hoppas på att jag kan få tillbaka dom pengarna :confused: Vad ligger dom i för pris? vet ej dock hur gammal denna var men 13000kr är det okej? hittade en här på buke som hade köpts i vår, hon ville ha 14000kr, vad kostar en sådan ny, någon som vet?

Du kan ju slänga ut en liten köpes anonns själv, det fanns flera som ville sälja i våras, någon kanske står fast med en..., dom är nog glada i det dom får för dom. 10-15000.- får du nog räkna med, det är Saddlesmith som tillverkar dom, på WHC finns dom nya för 22-23000, han har väl avbet tror jag. ;)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 332
Senast: iliedtoday
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 949
Senast: Seabaz
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 545
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka