westernsadel...

J

Jua

jag vet inte vilken westernsadel jag ska köpa...
jag är ca 1.56 lång, kan jag köpa en junior-sadel?
såg att det fanns att köpa.:confused;)

Sv: westernsadel...

tror inte att en normal 15 tumare skulle va för stor för dig.Jag är 158 cm o har en 15,5 tum

Sv: westernsadel...

Du ska köpa den sadel som passar dig och hästen. En sadel som inte passar kommer ge dig en häst som inte vill vara med särskilt länge. Du MÅSTE pröva sadeln på hästen och med ryttare för att kunna avgöra om den passar.

Sadlar finns med olika storlekar på sitsen. Om du vet vad du behöver på en engelsksadel så motsvarar det den westernstorlek som är en tum mindre. De med små säten kan kallas juniorsadlar.

Stiglädren kan ofta vara väl långa om man är kort, men är man lite händig så går det att göra fler med en borrmaskin.

Se till att det verkligen är en sadel och inte en leksak som liknar en sadel. För en normal westernsadel som det inte är något särskilt med får du räkna med 7-10 tusen. Begagnade sadlar är inte mycket billigare om säljaren har lite koll.

/Ida

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag vill köpa en begagnad westernsadel till min 3,5 åriga quarter. Vad tror ni skulle passa denna rygg?
Svar
0
· Visningar
405
Senast: Hasselört
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023