Westernsadel...

Sv: Westernsadel...

Lonely skrev:
JAG VILL BARA HA EN NY SADEL ;) SOM jag skrev i början-Jag vill INTE,INTE, INTE ha några "köp denna och denna sadeln" tips. Isfåall på BILLIGA sadlar.

Ok, då ska du, här och nu, få ett tips av mig som är riktat direkt till din ursprungsfråga.. Köp inte en billig sadel! Och det blir det enda vettiga tipset du kan få på din fråga.

För att kommentera de sadlar du frågade om:

Vad tror ni om denna från börjes för 1295:- tidigare runt 2200:-

SKIT!! Duger endast till dekoration.

Det finns en annan sadel som jag också kan tänka mig och det är denna:

SKIT!! Duger endast till dekoration.

Den första sadeln du frågar om har jag köpt, fullt medveten om att man får den kvalitet man betalar för. Den duger bra att använda enstaka gånger. Bommen är i glasfiber så sadeln är ganska lätt och bommen är mycket vid. Normal bomstorlek för min häst är 36.

Det märks att du tänker på din häst i första hand... :smirk:

Japp, jag har inte tänkt att köpa sadeln. har hittat en bra begagnad "kvalitetssadel" för 3500kr.. :)

Självklart tänker jag på min häst i första hand. Men det finns folk som köper Pintosadlarna på börjes och hästarna lider inte för det.

Man måste inte ha en 20 000kr sadel där man i stort sett betalar för märket. Det går att hitta bra sadlar i lägre prisklasser.
Även om jag hellre köper dyrare sadlar för att jag har råd (engelska då förståss ;) )

Men men...

Vad har du själv för sadel, Jaguar, butet, hermes? :smirk:

Nej, jag har en Dakota Arabian. Köpt begagnad, kostar ca 9000 kr ny och är ett "budget" märke. Och min häst kostade mig 4000 kr i inköp så min sadel är dyrare än hästen.

Man behöver inte alls ha en sadel för 20 000 kr, det har jag aldrig sagt, men inte att jag lägger en billig skräpsadel made in pakistan på min häst. Dessutom vill jag inte riskera mitt eget liv genom att rida i en sadel som är ihopsatt av häftklammor och lim.

I westernvärlden är det inte märket man betalar för utan HANTVERK och BRA material! Min dröm är en Pullman sadel, helt handgjord av absolut bästa material och har 30 års garanti på hela sadeln. Kostar ungefär från 30 000 kr också men det är dom värda.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 929
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12