Westernsadel

Falkenrally

Trådstartare
Vilken sadel skulle kunna passa denna rygg

31559975.jpg

31991689.jpg

Hon har en normalbred rygg normal manke men behöver en vid sadel så hennes bogblad får rum att röra sig fritt.

Vi byter inriktning så det blir western stuk även om vi bara kommer att skogsmulla och lite på banan nån gång, då jag känner att hästen behöver komma ner på jorden igen då hon mentalt är stark och blir uppe i det blå och jag är mera medel.

så tänker köper sadel och träns oxå mest för att det e snyggt men oxå för att westernsadlar är bekväma :) har tröttnat på klassisk dressyr hästen kan och har kapacitet men verkar inte gilla det så speciellt mycke.

Sv: Westernsadel

Sadlar är svårt och en djungel, man får prova sig fram som med engelska. Jag föredrar i alla fall flexsadlar, har nu Continentals equieflex sadel av reiningtyp till mitt lilla hjärta. Och min gamla häst hade jag också en sån till, trivs jättebra med dom. Köpt dom begagnade dels från annons här på buke och genom kompis. Hoppas du hittar något du och din häst trivs i.

Liknande trådar

Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 745
Senast: IngaLena
·
Western Hej! Jag är ny på detta med western, men skulle nu vilja införskaffa mig en westernsadel. Jag är ganska så haj på det hur en...
Svar
4
· Visningar
2 382
Senast: 4BarsRR
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att...
2
Svar
31
· Visningar
4 351
Senast: sthu
·
D
Western Hallo. Ska köpa westernsadel :D till min arabkorsning antingen i höst elr vår. Jag undrar vad tycker ni man ska ha för 'inriktning'...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: evalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka