Westernsadel skräp?

limona

Trådstartare
Hej, jag kan inget om western, är distansryttare :-) Jag har fått med en sadel med en häst och undrar om det går att sälja eller om det är värdelöst skräp. Den är från ca 2003 och heter Simco? Tacksam för hjälp!

Sv: Westernsadel skräp?

bild? finns ratt stor variation inom simcosadlarna.. :) lattare for folk att hjalpa till med bedomningen da :)

Här kommer bilder!

541816_10151299577854827_855297605_n.jpg

393111_10151299577799827_162049491_n.jpg

268020_10151299577999827_610543055_n.jpg

Jag tror att den där är helt ok. Har haft något liknande.
Ser ut som en arabian trail.

Kanske värd 3-4000 kr?

Och jag tycker det ser ut som en "Draft"... ;)

Jag hade inte tackat nej till den. Jag älskar min Simco och hade gärna haft fler :)

Tack alla tre för tips och åsikter! Jag har provsuttit i den och den är galet skön :-)

Den är köpt till en arab, förra ägaren hade tänkt att rida western.

Jag är galet förtjust i Simco, även om det kan räknas som ett billigare märke.

Sitter själv med en gammal modell (80-tal) som är helt fantastiskt skön! Enda nackdelen är att den börjar bli lite sliten undertill och jag råkade reva i teddyn under :cry: Ingenting som inte en sadelmakare kan fixa, men har inte fått tag i någon sådan än..

Fast numret säger arabian trail o de liknar ju draften :) Var en draft jag hade och den var jätteskön att rida i.

Även om du nu är distansryttare, varför behåller du inte sadeln om du har en häst den passar till.

Är inte heller nån westerryttare, men har tankar om detta ändå.

'Kan väl vara ett väldigt bra komplement till annan sadel av lättare modell.
Så länge man har råd kan man inte ha för många sadlar och selar!

Ofta är det så att det av nån anledning aldrig går att få ut vad man själv skulle få betala om man ska få tag på nåt likvärdigt när man får för sig att man vill ha tag i det.

Själv är jag så glad att jag samlade på mig ett antal manskapssadlar, kommer väl till pass nu när hästarna blir fler!

Den ser trevlig ut!

Ptr

Så länge man har råd kan man inte ha för många sadlar och selar!

Jag tänker genast på en såndär "Borta bra hemma bäst" text, broderad och hängd på köksväggen.

"Man kan inte hava för många sadlar och selar":rofl::rofl:

Tror banne mig att jag ska brodera en sån, på skinn då förstås, vitt skinn och svart beckad tråd!

Ptr

Hästen som den passar till är inte ridbar längre :cry: pga artros i framknäna.

Fast jag har funderat på att behålla den och ha den som inridningssadel till unghästen jag ska köpa. :)

"Man kan inte hava för många sadlar och selar":rofl::rofl:

Riktigt så tänker man inte när man ska smörja allt läder:yuck:
Jag har åtta sadlar, har en simco på prov som fjärde westernsadel. Gillar sadeln och ska testa ordentligt på tre hästar, men gillar inte helt tanken på ännu mer att smörja.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka