Det är så här att uppe i Värmland där jag har en stuga i en liten by och en bit bort ifrån stugan hittade jag en westernsadel, den har legat där i ca 5-7 veckor helt orörd och dessutom har det börjat snöa på den. Nu har jag börjat fundera på om jag ska ta med den hem till min häst men vet inte om jag vågar ta med den. Det finns en gubbe uppe i byn som har 2 hästar, han är inte speciellt noga med varken hästar elr utrustningen till dom. Sadeln ligger utanför en utav hans hagar där dom står men han har inte rört sadeln på ca 7 veckor och jag tänker, hade han velat haft sadeln hade han väll inte lämnat sadeln ute i snön?!
Obs, hästarna är välskötta i övrigt men det har alltid varit lite konstigt med hans hästar då han har hästarna stå ute året om utan lösdrift el liknande, hästarna sover på snön utan vintertäcke på vintern, han bryr sig inte så mycket och hästarna nästan aldrig..
Hade ni låtit sadeln varit kvar eller hade ni tagit hem den??
Obs, hästarna är välskötta i övrigt men det har alltid varit lite konstigt med hans hästar då han har hästarna stå ute året om utan lösdrift el liknande, hästarna sover på snön utan vintertäcke på vintern, han bryr sig inte så mycket och hästarna nästan aldrig..
Hade ni låtit sadeln varit kvar eller hade ni tagit hem den??