Liten
Trådstartare
Jag rider en hel del endags-turer och längre ritter, samt rider distansritt med mitt sto. Det funkade inte speciellt bra att packa på min engelska sadel, så nu letar jag begagnad westernsadel istället. En ranchsadel/ropingsadel, har jag fått rådet. Mina krav är att den ska ligga bra på hästen, vara bekväm (inget mjukt grejs i sitsen..!) och som sagt vara bra att packa på vid behov. 15" i sitsen. Min nuvarande (engelska) sadel är Vid, vilket är perfekt för Honey.
Hur som helst, jag är ingen westernryttare utan min grund är engelsk. Nu satsar jag på distansen, där jag kan rida med vilken sadel jag vill...rider lite dressyr, lite hopp och massa i skogen.
Skulle behöva alla råd jag kan få i denna djungel av sadlar..! Ni erfarna kanske har nå't att dela med sig av?
Hur som helst, jag är ingen westernryttare utan min grund är engelsk. Nu satsar jag på distansen, där jag kan rida med vilken sadel jag vill...rider lite dressyr, lite hopp och massa i skogen.
Skulle behöva alla råd jag kan få i denna djungel av sadlar..! Ni erfarna kanske har nå't att dela med sig av?