Westernsadel=ajaj!

Sv: Westernsadel=ajaj!

Lägg på ett fårskinn så sitter du mjukare. Jag kan inte heller rida i westernsadel utan att få ont i rumpan (oavsett hur dyr sadeln i fråga varit) för mig har det ingenting med sadelns kvalitet att göra utan helt enkelt att de är mycket hårdare än engelska sadlar. Fårskinn hjälper.

Jag har nu skickat efter en rumpvärmare så får vi se om det blir nå bättre! Kan behöva den till den andra sadeln också nu när vintern hittade hit! haha

Jag tror som det redan är nämnt att vi helt enkelt sitter olika. Vi sitter väll mer på byxfickorna när vi rider western. ;)
Men olika rumpor passar nog i olika sadlar också skulle jag tro.
/Marline

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 672
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar