Westernpaddar

Druvan

Trådstartare
Statistisk fråga :p; vad använder ni för pad under sadeln och varför har ni valt just denna pad?

Jag har en Reinsman pad och jag har den för jag tycker den är lagom tjock och den är hållbar och ligger bra mellan hästen och sadeln.

Och sen har jag en ullpad som jag inte använder längre för den blev så utsliten, men den var jättebra! Och så har jag en reserv pad som jag köpte för den var billig, en navajo pad.

Visserligen vet du väl redan vad jag har, men jag kan ju svara ändå. :D En helt vanlig pad + en helt vanlig filt under paden... Varför? Tja, för att de har rätt färg...gröna! :cool:

w33132.jpg

Ungefär en sådan... :)

Alazzi har ett gäng olika paddar.
Den bästa är en Reinsman pad. Sen har vi en vanlig tjock ullpad, en pad från Toklat, någon från Big Horn, en helläcker pad med kossemönster som jag inte minns tillverkare på.

Ja, jag är köpgalen.

Den ligger bra på hästen. Den är lätt att hålla ren eftersom det är något slags syntetmaterial mot hästen så det är bara att spola av.

Passformen är otroligt bra. Min man red en kosseclinic och sadelgjorden hängde lös, en dm under hästen! Han märkte det inte ens, men det var andra på clinicen som såg att sadelgjorden bara hängde under magen på hästen.

Den ligger bra på hästen. Den är lätt att hålla ren eftersom det är något slags syntetmaterial mot hästen så det är bara att spola av.

Fler nyfikna frågor; är det varianten med Neopren-undersida du har? :p

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Blyger
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: Bubbles
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
927
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama