Westernmusik?

T.Alsterfeldt

Trådstartare
På de flest awesterntävlingar (tex HC o greva) så har de himla bar musik tycker jag..Western me dlite "beat" i.

Men,eftersom jag är totalt talanlös nr dte gälleratt komma ihåg så vet jagalrig vad jag skal let aefter på tex tradera.
CCR är ju bra,men vilka låtar är inte"darr pårösten o släpig gråtstil"?

Kom me dtips vad jags kal köpa för något!

Sv: Westernmusik?

Det finns ju hur mycket som helst…
Här är lite av det fartigare slaget som ligger på listorna just nu:

Miranda Lambert - Crazy Ex-Girlfriend
Montgomery Gentry - Some People Change
Jason Aldean - Relentless
Rodney Atkins - If You're Going Through Hell
Sugarland - Enjoy The Ride [favvorit]
Cross Canadian Ragweed - Mission California [lite rockigare]
Brooks & Dunn - Cowboy Town [lite softare]

Btw: Att kalla Country för Westernmusik är som att kalla Westernridning för Cowboyridning…

Btw: Att kalla Country för Westernmusik är som att kalla Westernridning för Cowboyridning…

haha så sant! Likadant med folk som säger Cowboyboots.. Det heter för f-n Westernboots! :rofl:

jaja...

och tack!

inte tusan vet jag vad det heter-jag vet bara att cowboyhästar lutar åt fel håll!:)

vilka låtar av CCR tycker ni är bäst?

Och ja,jag förösker förkovra mig-men dte lä r nog altid bli lite fel:)

grupper som Calaisa tycker jag är så bra.finsn ingen enda dålig låt på den plattan!!!

Calaisa är ok. Dom är väl tillsammans med Dusty Brown och Cookies ’n’ Beans det bästa vi kan erbjuda av svensk country.

Angående Creedence, kan jag inte hjälpa dig. Jag tycker bara det är gammal mossig gubbrock…

Smokie :love:

Vet dock inte hur mkt country det är, lite kanske? Tycker dom är jättebra men är lite för ung för o lyssna på dom egentligen. :D

Och du, prova Gary Allan, han gör ofta lite "rockigare" låtar...
T.ex. Guys like me, Right where I need to be, Drinkin´ dark whiskey, Runaway m.fl.

Tack för svaren!

Och jag retas lite när jag kallar dem för cowboyhästar;)

Men att det lutar åt fel håll tycker jag faktiskt,men dte hänger nog mer ihop med mina balansproblem änmed den fktiska "lutningen"av nacken;)

Garth Brooks är ju en av mina gamla hedeliga favorit. Men de finns många fler men jag är så jäkla dålig på att komma håg namn.:o

Jag älskar också Dixie Chicks :love: Men var inte säker på om det var sånt TS var ute efter....

Rodney Atkins, Keith Urban, Kenny chessney mfl.

men den stora favoriten just nu är Trace Adkins ( ínte mesigt)..

Rodney Atkins och Keith Urban släpper nya skivor 31/3 och Eric Church släppte sin nya igår. Det ser ut att bli en bra vår…

Just nu är jag insnöad på Dierks Bentley....jättebra :love:.

Amy McDonald har en låt som spelas mycket nu "Mr Rock and Roll".

Sedan finns det
*Brad Paisly
*Tim McGraw
*Kieth Urban
*Garth Brooks

Hur många som helst....:laugh:

Dansant? Drew Lachey - "Save a Horse, Ride a Cowboy"

Hårdrockig? Volbeat - "Sad man's tongue"

Soft och småsvängig? Carlene Carter - "Every little thing" (funkar alltid)

Superdansant country hittar du naturligtvis på Line Dance-samlingar, t ex Line Dance Fever-skivorna.

Det står förstås helt stilla i mitt arma huvud just nu. Jag återkommer om jag förmått mig till att bläddra omkring en smula.

F'resten; vid de stora tävlingarna vid High Chapparrall spelades underbart rockig musik vid ropingen. Det enda jag minns av den nu är "We're going to the rodeo", "We're loadin' up for rodeo". Riktigt superrockigt med bas-sound och drag som tusan. Hjälp? Någon? Vem och vad?

:crazy:

Dansant? Drew Lachey - "Save a Horse, Ride a Cowboy"

F'resten; vid de stora tävlingarna vid High Chapparrall spelades underbart rockig musik vid ropingen. Det enda jag minns av den nu är "We're going to the rodeo", "We're loadin' up for rodeo". Riktigt superrockigt med bas-sound och drag som tusan. Hjälp? Någon? Vem och vad?

:crazy:

Den låten är faktiskt svensk... ;)
The wanted - Tiny weeny willy

:idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka