Westernhästar i centrala stockholm i helgen??

skuggi

Trådstartare
Hej!

En kompis kompis har idag lagt ut ett antal sköna bilder på FB som föreställer ett gäng "cowboys" som verkar ha tagit sina hästar i full westernmundering ner på stan vid tvåtiden på natten för ett besök på krogen Harry B James i centrala Stockholm. Skulle gissa att detta utspelade sig i helgen som var.
Hästarna knöts upp lite snyggt vid en Herr Gårman-skylt medan ägarna gästade krogen :D

Killen som lagt upp bilderna var mest bara full och knäppte kort, nu är vi såklart väldigt nyfikna på vad det var för folk som var ute och festade med pållarna :idea: någon som vet?

Sv: Westernhästar i centrala stockholm i helgen??

Jaaa.. jag får lov att få tillstånd då först, bilderna ligger på FB och ej publikt. Kollar upp och återkommer :idea:

Nu kommer gnällmorsan in...

Hur tänker man om man lämnar hästar utanför krogen mitt i stan en lördagsnatt??? :confused:

HAR man total uppsikt och är i nyktert tillstånd, kanske ok, men det här låter mer som en fyllegrej, eller ett sätt att få uppmärksamhet...:crazy:

Jag vet ju inte om hästarna lämnades där eller om ryttarna var fulla eller ej. KAN ju ha varit någon typ av event, därför jag undrade om någon visste.

Vi får väl hoppas att de inte lämnades utan uppsikt!

Klart att det måste vart nåt event av nåt slag? Vilken hästägare gör nåt sånt på fyllan? En till tanke, visserligen är jag lantis på hög nivå och har jag bara vart i Stockholm en gång, men.. Är det inte en bra bit från centrum till närmsta hästgård? Alltså, behövdes inte transport för att ta sig dit aningen snabbare?

Det finns någon, tämligen centralt, I stockholm som har körhästar och westernhästar. Detta företag brukar anordna gryningsritter genom Stockholm. Det var reportage om dem i Lucky Rider för nåt år sen.

Edit: Häståkeriet heter det.

Senast ändrad:

Bra tänkt! Kollade deras hemsida och de rider ut först vid 05.30, så det kan inte varit en gryningsritt iaf. (såg jääääkla mysigt ut dock! Gryningsritten alltså)

Kan ju kanske varit de hästarna förståss, finns väl fler hästar på djurgården också som inte har så långt in till stan...

Jag gick förbi vid Mariatroget (Wollmar yxkullsg/Swedenborgsg) strax efter kl. 18 igår. Då var hästarna uppbundna där. Tror inte det handlar om någon gryningsritt. Inga ägare syntes till, men de satt väl på Half way inn kanske.

/V

KL

Nu kanske jag är tråkig men jag har lite svårt att förstå varför man rider i Sthlm innerstad och dessutom binder upp hästarna och går in och kör en krogrunda (eller vad dom nu gör)

Visst det var så man gjorde förut, band upp hästen utanför saloonen.
Men idag så ser det ju lite annorlunda ut... speciellt i en storstad....

Du är inte bara tråkig.

Du är skit-tråkig.

mvh Eva

*KL*
Hmm... jag tycker det låter som en rätt kul grej, utifrån det som framgått i tråden. Det finns inget som pekar på att hästarna faktiskt farit illa, att någon människa eller häst utsatts för onödig fara eller onödigt lidande, att hästarna lämnats utan tillsyn eller att ryttarna faktiskt druckit nån alkohol alls.

Eller så hade hästarna det skittråkigt? :angel:

Stå uppbunden i Stockholms innerstad (med allt vad det innebär) i över 8 timmar med en massa folk (varav en del fulla) gloendes och plåtandes runt sig är väl kanske inte en hästs högvinst i upplevelse direkt.

/V

Stå uppbunden i Stockholms innerstad (med allt vad det innebär) i över 8 timmar med en massa folk (varav en del fulla) gloendes och plåtandes runt sig är väl kanske inte en hästs högvinst i upplevelse direkt.

/V

Hur vet du att de stod där över 8 timmar :confused:

Och strax efter 18 går man väl knappast på krogen, de kanske åt middag?

/V

Nej, då är det säkert roligare att stå uppbunden i en transport ett par timmar och vänta på att få tävla...

Jösses.

Nej, det får man ju hålla med om.
Men om de stod utanför Harry B James på Norrmalm vid 02 och sedan vid Mariatorget på Södermalm kl 18 så känns det betydligt mer sannolikt att hästarna faktiskt har rört på sig under den tiden. (Om det ens var samma hästar, vilket ingen i den här tråden kan veta säkert.)

De har säkert dessutom varit hemma en stund då första iakttagelsen var 02 på natten förra helgen och den senaste 18.00 tisdag kväll:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !
Tillbaka