Westernfrisyr!

Fiorano

Trådstartare
Hur är er westernhäst friserad i manen? Vad gör ni med manen till tävling? Gärna bilder!

Sv: Westernfrisyr!

Hej hej!

Det finns massa olika frisyrer man kan hitta på, själv tycker jag de är snyggt med nät-mönster med en ev fläta fram i luggen, men det är en smak sak. Det hade jag på min häst när jag tävlade men har tyvärr inga bra bilder på just manen.

Sen bror de ju också på om hästen har lång eller ryckt/kort man.

Annat tips är om man flätar hela manen med små raka flätor.

Om hästen har kort man kan man banda manen, med det menas att du delar upp manen i små tofsar och drar fast dem så de ligger platt mot halsen.

Hoppas du fick ngr bar tips ;) & lycka till!

Sv: Westernfrisyr!

:devil: Hästfrisyrer är ett minne blott hos mig på ett bra tag. Jag snaggade manen på min madam för ett par dagar sedan :devil:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Typiskt sett klassas litet mindre klockor som damklockor och litet större som herrklockor. Klockor med bling betecknas också damklockor...
Svar
16
· Visningar
523
Senast: vilde
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
878
Senast: skogaliten
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
943
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur