westernfolk kan ni ge mig tips?

J

Jennifer80

Hejsan, jag behöver eran hjälp, det är nämligen så här att jag har fått min sambo intresserat av ridning :love: och trodligtvis kommer vi köpa en äldre halvblodsvalack nästa vecka.

Visserligen är denna inte westernriden så, men eftersom min sambo är nybörjare och ska typ bara rida i skogen med mig, tycker jag skulle det vara perfekt med en westernsadel!

Nu undrar jag om det finns westernsadlar som är inte så tunga ( min sambo väger redan rätt mycket själv) och om det finns nån sadelutprovare runt Gävle o Sandviken?:confused:

Har ni nå adresser och idéer var man kan få tag i en vettig sadelutprovare?

Tack för alla svar!!!

Sv: westernfolk kan ni ge mig tips?

Det finns westernsadlar i konstläder som är inte så tunga.
Kolla saiterna som finns under företag här till vänster och klicka fram på westernbutiker. Har ni ingen hästbutik i närheten där du bor, dom brukar kunna hjälpa till med utprovningen av sadeln.

Sv: westernfolk kan ni ge mig tips?

Köp en sadel i riktigt läder! :mad:
Syntet formar sig inte. :smirk:
Det blir inte tungt för hästen bara för att sadeln är tung! :mad:
Hemligheten är viktfördelnigen, sadeln har en stor anläggningsyta och det är vikten per kvadratcentimeter som räknas! :D

Gå in på http://www.wras.nu och klicka runt på regionerna och hitta klubben närmast dig. :idea:

Kontakta sedan någon kontaktperson i klubben som antagligen vet mer om det lokala området. :D
Eftersom jag inte bor på det håller så vet jag inte vad ni har för folk där uppe! :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka