westernboots enligt regelboken

S

Sellan

Hur ska skorna se ut? några speciella mått??

här är min Jophurs sko, tävlade med den i helgen på en "klubbtävling" och ingen sa något.

plus, visst sitter sporren för högt upp? den är nämligen så smal att jag inte får den att passa på klacken!

skooo.jpg

gffg.jpg

fgfgg.jpg

Sporrarna är från Globus hästsport, lite under 200kr, någon som har likadana? ;)

Sv: westernboots enligt regelboken

Det är väl lite så att det ingen vet har ingen ont av... De såg ju ut som boots den delen som syns nedanför byxbenen. Men jag vet inte vad reaktionen skulle bli om domaren upptäckte det.

Mina sporrar sitter precis likadant (på "riktiga" boots), går inte att sätta längre ner, blir ingen styrsel alls på det då.

/Ida

Tror ej det är ett måste att ha boots, huvudsaken är väl klacken..
Aldrig hört något om några speciella mått, möjligt att klacken måste vara ett x-antal cm :confused: ..
Sporren sitter lite högt upp, har själv ridit med sporren ovanför klacken o det var ingen som sa något :angel:..

jag har inga sporremmar så jag kan ändå inte använda dem ;)
rider i princip aldrig med sporrar.. men de var så fina att jag kunde inte bara låta dem vara :love:

men man BORDE väl inte bli utesluten för en så liten sak som design ;)

Hm, var har du hittat dom dojorna? Är det något märke?

Har själv jodphurs som är jättesköna men de ser väldigt engelsk-aktiga ut (vanliga med såndär gummisula), dina ser ju mera boots-lika ut.

Jag har köpt dem på kustens folkets hus, (typ njurunda/sundsvall) där de har konkurssrea en gång om året....

Inget märke alls.. och skolådan där märket stog på har jag slängt för länge sedan,,..

Sporren ska ligga där du har den. På riktiga boots finns en "sporrhylla" ovanför klacken precis som det är på dina jordpurs, man på billigare westernboots r det inte alltid att den hyllan är funktionsduglig

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka