western tävling

Seabaz

Trådstartare
Jag har ingen regelbok (än) så jag frågar er här och hoppas någon är snäll och vill hjälpa mig :)

Visst får jag tävla D-tävling på detta:

7517.jpg

7519.jpg

Och visst får man lasta ur hästen i grimma på tävlingsplatsen? (vet att i hopp och dressyr måste hästen ha träns)

Sv: western tävling

kolla hur brett det är i mundelen, måste väl vara över 9 mm för att vara godkänt har jag för mig?( har inte regelboken framför mig )

Ja du får lasta ur i grimma!:D

Hola,

25 mm från kinddelen så måste mundelen vara minst 8 mm i diameter. Är det det så är bettet tillåtet.

Och som quarter4ever säger är det ok med grimma.

Lycka till på tävlingen!

mvh Eva

Hola,

25 mm från kinddelen så måste mundelen vara minst 8 mm i diameter. Är det det så är bettet tillåtet.

Och som quarter4ever säger är det ok med grimma.

Lycka till på tävlingen!

mvh Eva

25 mm från kinddelen? Vilket då?

Tack annars :bow:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
508
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 602
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?

Hund, Katt, Andra Djur