Western ryttare vad tävlar ni i för grenar ?

Sv: Western ryttare vad tävlar ni i för grenar ?

Har inte börjat tävla något än.Men ska nu i augusti va med i en träningstävling,western riding,western horsemanship och pleasure.Mycket spännande och nervöst!

jag gillar det mesta :o

jag har tävlat i
Reining
Western riding
western horsemanship
western pleasure
Trail
Ranch Trail
Showmanship at halter
Trail at hand
Halter
Hunter under saddle
Hunt seat equitation
Versitale horse

vill prova på Hunter hack.
jag gillar allt, det beror bara på vilken häst man rider för tillfället.

Tidigare tävlade jag hopp och dressyr, och det gör jag fortfarande, men bara på klubbnivå.
har även varit med i klubbtävlingar i Precisionskörning, och planerar nu min första start i bruksridning! :)

Ja det var ju en hel del. Jag själv är mest inne på ko klasserna och har tränat en del cutting, cowhorse och reining i USA.

Det skall bli ko-klasser för min del också, men jag har bara tränat med kor en gång, så det får bli nästa år :laugh:

En tjej som heter HH (vill inte skriva ut namn, vet inte om man får förresten). Hon bor inte så långt i från mig och är riktigt duktig.

Nej just det kanske man inte får skriva direkt så här. Kom på det. Men kul att du skall åka iväg på clinic. :)

Det skall bli ko-klasser för min del också, men jag har bara tränat med kor en gång, så det får bli nästa år :laugh:

Hello........visst var det ni som också varit hos HH? Ni hade väl lånat Lilleman va?
Eller det var kanske på Roger Barral clinicen?

Tränar ni för HH något annars?

Jao...fast KM blir det ju inte för oss eftersom vi inte rider för den klubben ;). Missar tyvärr "vårat" KM för jag jobbar då. Kan inte ta ledigt heller då jag nu fått ta ledigt för clinicen också.

Jag har tävlat med min häst i:
(på D-nivå)

Trail
Ranch Trail
Western Riding
Western Horsemanship
Western Pleasure
Reining

Nu i höst kommer vi även tävla på C-nivå (och D-nivå), och då mest i reining, trail och versitale.

Jag är mest intresserad av reining och trail. Men jag tycker att alla de andra grenarna är roliga också. Jag försöker att få en mångsidig häst som kan ställa upp och prestera något i alla grenar.

Cowboy Mounted Shooting :D:D:D

Skulle även kunna tänka mig lite hoppning emellanåt...

Inga tjejer/killar här som håller på med ko klasser och tränar/tävlar ?

Alla western ryttare vad tävlar ni i för grenar, dvs vad är ni mest intresserade av ?

Är själv både dressyr och western ryttare.

yay, en till, ursäkta uttrycket, dressyrfjolla! :banana:

Jag är gammal dressyr-ryttare själv,har tränat svår dressyr men i brist på tävlingar inom 30 mil inte tävlat högre än MSV.

Jag har planer på att tävla min blivande dressyrhäst i även plesure och så småningom reining, kanske lite annat med men det får vi väl se... han är bara 1 år gammal än den lille skiten så jag får väl se hur han utvecklas. Drömmen inom western är väl att rida reining och kosseklasser, men det får jag väl se hur det blir med det... tror knappast den här blir någon vidare kossehäst i alla fall.

workingcowhorse verkar ju också galet roligt som bara måste provas på, men som sagt... får väl se vad det blir av honom och i allra främsta fall rida in honom först innan jag planerar för mycket.

Lite kul att sitta på läktaren med bew under RHC under kosseklasserna och sukta efter att få vara med samtidigt som hon ryyyyyser över kossona :D

Senast ändrad:

Har än så länga bara tävlat i showmanship at halter (pållen är 3 år), emn tanken är att vi ska tävla i reining och kosseklasser :D Han är väldigt intresserad av kor och vallar hagkompisarna mycket så tror han kommer tycka om kossegrenarna :p
Har en appaloosa

Pleasure, Trail och Horsemanship. De tyska reglerna tillåter inte att jag tävlar i Reining på min nivå (lägsta nybörjarnivån:o) Showmanship finns också men det är inte min gren.

Nästa säsong kan jag förhoppningsvis gå upp en nivå och då får jag även tävla i Reiningen.

Tyvärr finns inte Western Riding här på en låg nivå, den finns först på högre nivå (mönstret med 8 byten:crazy:)

Hoj. Har tävlat WR, WH o Trail på D nivå. BR på C nivå o på RHC Freestile reining på RHC o i år var vi med i WP på stång ,på rhc. Jag har aldrig ridit wp förut, o dum i hovet som man e så ställar man ju upp när det smäller som högst. Nästa helg har vi tävling på d nvå o då ställer jag upp i WP , WR o trail på stång, o nu e jag nervös här vet ju alla vem jag e.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: MJLee
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: Nepenthe
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V