western i södra californien

lizan

Trådstartare
Moderator
jag har ju för en vecka sedan flyttat hit till södra californien. bor ca 45 min norr om Los Angeles.

jag har såklart letat efter stall och nånstans att rida, men bara hittat med engelsk ridning (jag vet om ett par ställen med western men där var standarden så låg på hästarna att jag inte vill rida där).

och visst älskar jag dressyr och hoppning, speciellt nu när det gått såpass bra för mig hemma i sverige.

men samtidigt så har jag i fler år nu velat lära mig western. och nu är väl kanske egentligen ett ypperligt tillfälle?

suget efter det blev ju inte direkt mindre av att jag nyss råkade slå på en kanal på TVn där dom visade en rodeo..

så jag undrar om ni har några kontakter eller känner till några ställen här i närheten?
runt norr om Los Angeles?

Jag har varit på ett ställe men det ligger en bit på andra sidan LA så det blir nog minst ett par timmars resväg för dig tyvärr... kolla på www.pcqha.com eller www.scrcha.com så kanske du kan hitta nåt.

Lycka till!

Malin

hittade ingenting på dom länkarna tyvärr. :(
tack ändå! :)

typiskt att det ligger hur mycket dressyr/hoppstallar som helst häromkring, men inget western! :(

Hejsan har bra kontakter i Murrieta. Vet inte vart exakt du är någonstans. Vad är det du är intresserad av för inriktning?

- Jessica _ ;)

När jag var över tog jag reda på var det fanns w tränare, spec inom reining. Det fanns i San Juan Capistrano, Temecula och Burbank bland annat. Kommer inte ihåg vem som bodde var, men det blev inte av att vi hade tid att åka till alla ställen, var i ett utanför Hollywood tror jag, nåt center där det var en w-tränare inhyrd bland massa engelskryttare. Så min uppfattning är att det finns en himla massa just omkring LA, det är bara till o söka på nätet eller om du kan via kontakter få tag i någon.

Lycka till!

Måste vara där vi va på en tävling!
Precis på andra sidan berget där Hollywoodskylten är? Där hade dom massor av lektioner och uteritter

Malin

Murrieta är tyvärr för långt. :(

Kollade det i förrgår då jag hittade en jättefin fjorduppfödning som låg där.

annars är jag ju nybörjare på western så jag vill mest bara lära mig allt o sen vettefan vilken inriktning jag vill ha.. :D

väldigt gott om hästar är det här!

väldigt ont om ställen man får rida om man inte har egen häst eller är nybörjare! :smirk:

hollywood tar ju inte för lång tid att åka till om man inte åker i rusningstrafiken, men om jag ska hinna plugga och rida lär det ju bli att man rider på tider då det är rusningstrafik.. :p

men jag får väl leta vidare på nätet!
och åka runt o kika där man vet att det finns hästar!

kan ju åka till stället jag känner till o se om dom fått upp standarden på sina hästar lite också.

Tja! Jo det kan nog vara samma ställe, rätt stort centra. Kommer faktiskt inte ihåg vad w tränaren hette, men det var en rätt känd för jag visste vem det var. glömt nu iofs hehe, var ju bara ett år sen ändå...

Lizan>> lycka till, det kanske inte är så lätt utan kontakter! Det är bara till o vara framåt o envis! =)

det är ju det. :p

men nu har jag fått bud på att få rida privatlektioner i dressyr o hopp på en 22åring som är utbildad grand prix (tävlad intermedierre) dressyr och 140-150 hoppning. kan tom eventuellt få ha honom som min egna, mest för att ägaren inte har tid för honom och han hatar att inte få arbeta. :)

så det blir nog att jag lär mig massor o får lägga westernridningen på hyllan ytterligare ett tag. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka