Welshhingstar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fridapetersson
  • Startdatum Startdatum
F

Fridapetersson

Ska betäcka mitt welshsto nu i vår/sommar...Letar efter en
passande hingst...Skulle nog
behöva lite hjälp.Skulle ni kunna hjälpa mig med förslag? :crazy:

Åk och titta på HINGSTVISNINGEN som ska vara på Uddens Ridklubb den 18/4 kl.13,00 där kommer det att visas många welshar sek B, där får du se dom uppvisade förhand samt även en del ridna. :d
Det är inte bara welsh utan även ridponny, halvblod, shetland, appalosa, New Forest, samt en del andra raser alla hingstar står på Naturlig Betäckning i Kalmar regionen.

Kulltorps stuteri har väldigt fina welsh hingstar..!!
gå in på http://home.swipnet.se/holmsberg/ och kolla..!!
jag har själv ridit in en utav deras uppfödning..!!
ska även nu ha en utav deras uppfödningar på foder..
:love:
måste ju bara säga att deras Paddock Camargue RW 91 och Moelgarnedd Dewin RW 112 är hur fina som helst!!
såg Dewin livs levande i höstas..
gud va fin han va..
jag rekommenderar verkligen deras hingstar!!

camargue-00.jpg

Paddock Camargue RW 91

Har själv använt P. Camargue till mina ston och har bla en jättefin 2 åring :love: efter honom hemma. Tänk dock på att han ger ganska stora avkommor (vad gäller welsh sek Bs rasbeskrivning, får endast vara 137,2cm) då han själv är 137 cm. Hur stort är ditt sto? Om avkomman blir för stor får den inte delta på utställningar och om den växer över innan det är dax för stambokföring kan det bli problem.

Sen berorallt på vad din ponny har för stamtavla. Detta kan ju utesluta vissa hingstar :) Själv gillar jag Karlfälts Bocelli (även hans helbror Caruso,även han stor), Coulthardt, M. Dewin och Downland Wild Flower

Lycka till! :)

Har själv haft en avkomma efter paddock Camargue och han var itn så stor 129 cm och hans helbror var mindre innan i allafall.
Men det blir bra akommor efter Camargue, min hade både hoppdiplom och allround diplom + att den kom 3:a på riksen (kvaliten) som 4 åring och var hur revlig som helst att göra med och snygg att se på ;-)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar