Welsh sektion C hingstar FOTON

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dwight
  • Startdatum Startdatum
D

Dwight

Ska betäcka vårt sektion C sto nästa år och har på allvar börjat titta på vilka hingstar som finns där ute. Skulle vilja se bilder och vilka storlekar de har samt om de har bra gångarter/lynne. Kan man be om lite hjälp via Buke tro :angel:?

Sv: Welsh sektion C hingstar FOTON

Vad har du för stam på ditt sto?

Bästa gångartshingst sekt C torde vara Henfynyw Tywysog som tävlas dressyr på av barn och varit med i SM final flertalet gånger.

Jag har haft 2 avkommor e honom som bägge har bra lynne. Mkt stabila. Har sett en hel del av hans avkommor med andra raser på mödernet, han har överlag lämnat mkt vackra avkommor.

Tuffe är B ponny men har lämnat stort.

Bilder på sekt C hingstarna finner du på swf.nu

Sv: Welsh sektion C hingstar FOTON

Lånar knappen och lägger in en liten fråga jag också... :angel:

Jag har en D-ponny (welsh/hbl) som jag gärna skulle betäcka. Men frågan är vilka ponnyhingstar som finns i närheten på naturligt om det ens existerar? Jag bor i Jämtland, och som bekant brukar det inte vara alldeles tätt med hingstar här i krokarna... :grin:
Så, till den egentliga frågan; finns det welshhingstar på semin? Isf vilka?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 539
Senast: Unafraid
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka