Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trådkap. Jag ska besiktiga en liten (150 cm hög bak, max) 3-åring nästa vecka e Last Liberty - Anart, mamman tillhör F.2. Tanken är en liten allroundhäst till mig själv (har korta dvärgben), sen kommer hon förhoppningsvis växa lite till iaf. När jag kollar bakåt i leden har mamman gett större avkommor (165 resp. 163 cm), och pappan är 167 cm. Även Anart är väl känd för att lämna större hästar.
Ponera att man skulle vilja ta föl på detta stoet längre fram, bör man chansa och lägga en liten ponnyhingst på henne, eller ett halvblod? Hade det inte varit för att det bara finns större hästar längre bak så hade valet fallit på ponny, men nu känns det som att "mitt" sto är ett undantag och om man lägger ponny på henne riskerar man att avkomman också växer över ponnymåttet.
Det är relativt vanlig korsning och kan bli riktigt fina hästar/ponnyer, men som alltid med korsningar är det svårare att förutsäga hur avkomman blir.
Vet bl.a en fin D-ponny e. Castor II RW 98 - Warsteiner. Gått ungponny-SM dressyr.
Även en e. Simberg Superman RW 133 - Bernstein som gått väldigt bra på kvalitetsbedömning (9-9 hopp och 999-10 gångarter).
Plus även ganska många korsningar som är "tvärt om", dvs halvblodshingst på welshsto.
Hej, Såg ditt gamla inlägg om D-ponnyn. Har en med samma stam fast han är storhäst. Tänkte om du vet vad den heter. Bara nyfiken .Det är relativt vanlig korsning och kan bli riktigt fina hästar/ponnyer, men som alltid med korsningar är det svårare att förutsäga hur avkomman blir.
Vet bl.a en fin D-ponny e. Castor II RW 98 - Warsteiner. Gått ungponny-SM dressyr.
Även en e. Simberg Superman RW 133 - Bernstein som gått väldigt bra på kvalitetsbedömning (9-9 hopp och 999-10 gångarter).
Plus även ganska många korsningar som är "tvärt om", dvs halvblodshingst på welshsto.