Welsh Grevagården

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zolitary
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 737
Z

Zolitary

Jaha nu har proppen kommit! Är det någon som skall dit med hingst eller vet någon som kommer? Nu är jag nyfiken!

Vi ska iaf dit med vår 3-åring e. Eyarth Hansel-Downland Night Rider, han ska vara med i kvalitetsboksutställningen med sitt blå öga och allt!
Sen ska nog våran lilleman vara med i den andra utställningen, han är två år och e. Kenwoods Tomahawk- Steehorst Freelance. Det beror lite på hur han utvecklar sig.

Sv: Welsh Grevagården

Kul, vi ska till utställningen med 2 ettåriga welsh hingstar e.Downland Jaguar och ev. en WPB e. Speyksbosch Dancer!

Vi ska visa vår 4-åriga mountianhingst på bruksprovet, han fick 40 poäng förra året och fördes in i kvalitetsboken. Sen ska han visas på hingstutställningen

Spännande att se hans avkommor, du ska inte visa honom nåt mer eller?
Vet att Dahlåkras Ikon kommer och gör bruksprov, han har varit här på inridning (är hos en annan tjej nu för vidareutbildning) men vet inte om han är med i utställningen.

Hur verkar det med bruksprovet, gör dom flesta det enkla eller det svårare?

Han får stanna hemma. En av sönerna är son till Rosie! ok Då ska jag skicka dom till dig när dom ska ridas in.... kör du in ponnyer också? Jag skulle vilja köra par med de bägge hingstarna!
Nej han visades förra året och visade upp sin trav och fick 8, sedan har han ju redan fått 998 exteriört så jag är nöjd, nu får sönerna visa resten!

Jag kommer med två stycken treåriga sektion C hingstar. En efter
COLNEVALLEY RASGALL RWC5 och den andra efter Henfynyw Tywysog RWC3 (egen uppfödning).
Vi konstaterade i tråden som försvann att Welsh och Flashjack kommer med sina C-hingstar. Det skall bli roligt med lite C.hingstar!!!

Vi ska visa vår 4-åriga mountianhingst på bruksprovet, han fick 40 poäng förra året och fördes in i kvalitetsboken. Sen ska han visas på hingstutställningen

Månne finns det plats för mig i er bil tur och retur Grevagården? OM det nu blir så att jag bestämmer mig för att åka. Har ett sto som ska föla dagen efter visningen. Hon brukar föla 1-2 veckor för tidigt och gör säkert så även i år men jag tänker absolut inte åka om hon inte har gjort det. Förresten så vet jag att det kommer visas ett helsyskon till det väntade fölet, nämligen Exzentrics Natrium 3 år e.Ekbäckens Savoy u.Ekbäckens Nypon. Alltså en welsh mountain. Har hört talas om att ytterligare en avkomma efter Ekbäckens Savoy ska visas, Salko. Kanske blir det ännu fler?

LYCKA TILL ALLA HINGSTAR OAVSETT SEKTION!

Månne finns det plats för mig i er bil tur och retur Grevagården? OM det nu blir så att jag bestämmer mig för att åka. Har ett sto som ska föla dagen efter visningen. Hon brukar föla 1-2 veckor för tidigt och gör säkert så även i år men jag tänker absolut inte åka om hon inte har gjort det. Förresten så vet jag att det kommer visas ett helsyskon till det väntade fölet, nämligen Exzentrics Natrium 3 år e.Ekbäckens Savoy u.Ekbäckens Nypon. Alltså en welsh mountain. Har hört talas om att ytterligare en avkomma efter Ekbäckens Savoy ska visas, Salko. Kanske blir det ännu fler?

LYCKA TILL ALLA HINGSTAR OAVSETT SEKTION!

Halloj.
Visst kan det finnas plats för dig i bilen, dock blir ni tre i baksätet i såfall, men det skall väl gå bra;)

Lånar knapp!
Kan någon förklara för mig varför WPB inte får tävla om BIS i Sverige?
I Holland tävlar dom bland dom andra welsharna om den titeln?

Sitter just nu och fyller i anmälan till hingstutställningen för kvalificeringen av kvalitetsboken. Vår hingst Gribsvads Rosehal kommer att göra det särskilda bruksprovet då han är tävlad i både hoppning och dressyr redan.
Han är ju redan kårad i Danmark men jag vill gärna få in honom i den svenska kvalitetsboken med. Är visad med 2 guld i somras på vanlig utställning så man kan ju alltid hoppas.:bump:

... och förstås även alla de övriga hingstarna som nämnts ovan, också! Sevärt.

Lånar knapp!
Kan någon förklara för mig varför WPB inte får tävla om BIS i Sverige?
I Holland tävlar dom bland dom andra welsharna om den titeln?

För att de inte är "riktiga" welshar. Jag tycker att det är synd att de inte får vara med i BIS-ringen. Om föreningen nu tänker sig att satsa på WPB rimmar det illa i mina öron att de inte får tävla om BIS-titeln.

Knapprån

Puttar upp denna. Nu borde väl anmälningstiden gått ut? Är intresserad av alla sektioner, främst att fota på ;) Någon som vet mer vilka anmälda det blivit? både till hingstpremieringen och den andra utställningen?

Anmälningstiden går ut 1 mars, så det är några dagar kvar.

Katalog och sådant kommer ju inte än på ett bra tag.

Ja, hela 2 dagar kvar ;)
Var mer ute efter lite "förhandsinfo", då många här tycks ha welsh och åker dit. Vill mest kunna planera våren om man ska åka dit och titta eller inte :idea: Men jag ska hålla utkik efter katalog på hemsidan istället.

Det är nog ganska många som ska dit.

Bla vi med en 4-årig mountainkille som skall göra sitt bruksprov, han fick 40 poäng förra året som 3-åring.

Du får hålla utkik på hemsidan.

Och jag skrev några dagar, och det kan vara allt från 2-många;)

Kan någon förklara för mig hur det fungerar med welsharnas avelsvärderingar nu på hingstsidan. Har försökt begripa, men blir mest förvirrad?
Hörde även ryktas att det var emot moderlandet, eller om det var mot EU att Sverige har kvalitetsbok.Det var diskriminerande på något sätt?:confused:

KL
Jag åker inte ner med hingst. Har inte tid eller råd då jag precis haft ett sto på Ultuna och köpt tillbaka ett annat sto som inte mår så bra just nu. Deras hälsa är viktigare än att få in hingsten i kvalitetsboken i år.

Håller dock tummarna för att Gribbes avkomma ska få minst gyllene 40p och meritera Gribbe lite.

welshhingstarna löser licens på veterinärintyg idag i Sverige. Kvalitetsboken är frivillig och där får man in sin hingst om den har visats på SWFs hingstvisning med minst 40p. En hingst som inte är med i kvalitetsvoken men löset licens efter regelboken kan ändå få in sina avkommor i kvalitetsboken. Det är som det låter, en kvalitetssäkring för stoägare. Här ha man visat att hingsten är värd sitt guld och gjort bruksprov i olika steg.

Liknande trådar

C
Träning Jaha, nu har man bråkat med 2-åringen igen. Alltid lika tråkigt :( Som jag kanske nämnt i andra trådar har vi haft en hel del...
Svar
16
· Visningar
2 070
Senast: cafu
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 521
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 873
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka