OBS! Jag vill höja ett varningens pekfinger för Wellington!
Min vän köpte en ny Wellington dressyrsadel i höstas.
Efter endast några månader hade hon ute en duktig tjej till hästen som även kikade på hennes sadel och visade oss att denna sadel var helt sned. Från början. Det kunde vi också se när vi tittade efter.
Hela ovansidan av sadeln (säte) var snett ihopsydd med underdelen, bossorna, helt vansinnigt.
Då lämnade min vän tillbaka sadeln till återförsäljaren som genast skickade sadeln till fabriken i Tyskland (är det väl?) med löfte att hon skulle få tillbaka den max 2 månader senare. Hela våren tjatade återförsäljaren på Wellingtonfabriken men sadeln dröjde.
Efter 3,5 månad kommer äntligen sadeln som varit hett efterlängtad, då ägaren har problem med sin kropp och inte kan rida barbacka.
När vi tittar på sadeln är den då FORTFARANDE sned!
Det var bättre, men det är ett riktigt dåligt jobb och Wellington får verkligen skämmas!
Sadeln kan användas utan att hästen får ont, men den har sina skönhetsfel och är inte korrekt.
Så jag måste säga att jag skulle tveka både 2 och 3 gånger innan jag köpte en sadel från Wellington. Bara det faktum att man i självaste huvudfabriken är såhär usla på sitt arbete säger mycket. Sedan att de kan sälja så sneda sadlar som denna var från början... Stackars hästar. För det är lätt att missa som ryttare.
PS: Min vän tycker också den är jätteskön att rida i! Det tycker jag med, men ändå inte lika underbar som min Morris & Nolan