Weight pull?

skuggan_

Trådstartare
Hallå!

Har en amstaff hane på ett år som jag är intresserad av att börja weight pulla med. Min fråga är när kan man börja? Hur ska man börja? Eftersom han inte har en stamtavla så lär vi ju inte kunna tävla men träna för skojs skull vore kul!

Så ni som håller på med weight pull in med tips och ideér!

Skuggan_

Sv: Weight pull?

Gå in på Swba.net. Se om det finns en träningsgrupp nära dig som du kan gå med i.
Jag började dra lite med vår hund innan han blev sjuk och jag behövde verkligen stödet från träningsgruppen. Det är ju mycket att tänka på beträffande säkerhet och ergonomi.

Innan du börjar dra ordentligt ska hunden vara röntgad. Men redan nu kan du vänja hunden vid att släpa något bakom sig, typ en tom petflaska eller liknande.
Mvh

Håller med Carolininen, det är både lärorikt och roligt att börja dra med andra och självklart får man tävla även med hundar utan stamtavla och blandraser.

Ok vad roligt jag trodde att det var som med alla andra tävlingar inom hund. Att man inte fick om man inte hade stamtavla. Han är renrasig men har ingen stam:laugh:

Ok vad roligt jag trodde att det var som med alla andra tävlingar inom hund. Att man inte fick om man inte hade stamtavla. Han är renrasig men har ingen stam:laugh:

Där har du fått helt fel information, du får tävla i stort sett ALLT (ex lydnad, agility, rallylydnad) även med en blandras, bara den har tävlingslicens.

har ni er amstaff kvar ?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 357
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 059
Senast: Sasse
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 603
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V