Angel
Trådstartare
Är det några som använt dessa självtest? Hur bra har det fungerat för er? Blev lite fundersam när både jag och en bekant har fått falskt negativa resultat i år med weefoal 38. Jag jobbar på labb och är rätt så duktig på att följa instruktioner så borde inte ha varit handhavandefel från min sida tycker jag. På den amerikanska hemsidan så står det att på X antal procent av stona så fungerar inte dessa test alls men hittar ingenting om det på den svenska sidan. Veterinären som dräktighetskollat min häst hade inte mycket gott att säga om dessa test heller.
Har inte brytt mig om att skaffa något av de test som ska användas senare under dräktigheten eftersom jag blev lite skeptiskt inställd utan har nöjt mig med att ultraljuda på 90 dygn.
Timetofoal (som väl egentligen bara är kalciumstickor) verkar intressant och är ju en helt annan typ av test men hur bra stämmer sådant? Finns kalciumstickor att få tag på någon annan stans? Eller är det bättre att låna/köpa en refraktometer?
Någon med egna erfarenheter?
Har inte brytt mig om att skaffa något av de test som ska användas senare under dräktigheten eftersom jag blev lite skeptiskt inställd utan har nöjt mig med att ultraljuda på 90 dygn.
Timetofoal (som väl egentligen bara är kalciumstickor) verkar intressant och är ju en helt annan typ av test men hur bra stämmer sådant? Finns kalciumstickor att få tag på någon annan stans? Eller är det bättre att låna/köpa en refraktometer?
Någon med egna erfarenheter?