Hej! Är det någon här som kör med WO? Menar alltså inte balsammetoden eller äggtvätt eller liknande utan enbart hårtvätt med vatten?
Har alltid haft problem med håret. Torrt och fett på samma gång, mjälligt, slitet, kluvet, kliande hårbotten osv. Har hunnit prova mycket olika produkter och metoder men ingenting som funkat helt hundra. Sedan jag slutade med ppiller för ett år sedan har jag haft det jobbigt med fett hår. Trots att jag tvättat det max 2 ggr i veckan med frisörschampon så blev det fett efter ett dygn. Kände att det kan ju inte vara normalt att det ska vara så...
Så jag läste på och hittade WO-metoden. Körde en sista tvätt för att få bort gamla schamporester och redan nästa dag innan det hade hunnit bli fettigt sköljde jag igenom det med ljummet vattet samt gjorde en lätt massage. Fortsatte så varje dag i en vecka och håret hann aldrig ens börja bli fettigt. Nu har det gått 3 veckor sedan jag använde någon produkt annat än ren olja i håret och det känns underbart. Ingen mjäll eller kliande hårbotten vilket är otroligt skönt. Nu har det gått 3 dagar sen jag sköljde igenom och masserade hårbotten sist och det varken känns eller ser äckligt/fettigt ut. Jag vet att det här kommer låta som för bra för att vara sant, men mitt vanligtvis platta hår har fått en jättefin volym och fluff. Det är formbart på ett helt annat sätt. Självklart var jag jätteorolig för att håret skulle stinka oavsett hur rent det såg ut. Har frågat runt bland nära och sagt att jag vill ha 100% ärliga svar. Alla har svarat att det doftar helt neutralt, på samma sätt som min hud.
Är i exstas och chock. Kan det vara såhär lätt och billigt att få bukt med hårproblem!?!
Så är det någon annan som kör med WO eller har prövat? Vad tycker ni? Har ni positiva eller negativa erfarenheter?