Warsteiner?

Gör det någonsin det? ;)

Ska mest föda upp för eget bruk faktiskt men man vill ju kunna sälja om man känner för det.
Jag tänker att man kan ju gå mer eller mindre back kanske på det? Men så föder jag upp mitt första föl i år så det kanske är önsketänkande :o
 
Ja det tråkiga är ju att han ser så bra ut på papper, och snygg som attan är han även nu när han är äldre. Vågar man chansa så... Jag skulle inte våga. Vill inte bli sittande med en häst jag själv inte vill rida men som ingen vill köpa.

Men sen har jag inte de bästa erfarenheterna av avkommorna heller!
 
Ja det tråkiga är ju att han ser så bra ut på papper, och snygg som attan är han även nu när han är äldre. Vågar man chansa så... Jag skulle inte våga. Vill inte bli sittande med en häst jag själv inte vill rida men som ingen vill köpa.

Jag är bara närmare bekant med en avkomma, så det är ju inget underlag för en generell slutsats på något sätt, men den var precis så: snygg som attan, riktigt flott, rörde sig bra och hoppade spänstigt - men uj vilken handfull den var att rida! Mycket åsikter, uppmärksam på allt runt omkring sig, och även om den hade kapacitet för mycket om den ville, så ville den ofta inte. Åtminstone inte utan långa förhandlingar med ryttaren...
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 212
Senast: Fetaost
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp