Wallenberg e: Stakkato-Libero H

C

crazy

Någon som sett hingsten Wallenberg efter Stakkato - Libero H?Väldigt nyfiken på den här hingsten...lever den upp till sin härstamning måntro?

Sv: Wallenberg e: Stakkato-Libero H

Jag har också sökt efter den men den är väldigt anonym!! Står ju att Nijhof skall vara ägare men den finns inte registerad hos dem (enligt deras hemsida). Stammen låter ju... mums.
Och resultat kan den knappast ha för den finns inte på alla ställen jag sökt, kanske den bytt namn?
Eklunda brukar ju plocka fram bra grejer så det är inte utan man är ganska nyfiken. Får väl se den v.8

Ja jag är lite nyfiken...skulle vilja veta mer.

Hela härstamningen som anges i fyra led är;

Stakkato-Libero H-Calypso II-Furioso II

...för den som är nyfiken...

puttar upp denna tråd då jag undrar om någon vet ngt om hur det går för honom....?

Hört att han gått bra i Tyskland.

Intressant stam!!

Senast ändrad:

Han var i final i hingsthoppningarna i 's-Hertogenbosch 2008 & 2009. Uppfödd av kända Dr Jacobs som även fött upp Starkko som går bruks. Eller mamman kommer fr honom och var dräktig när hon såldes t Sverige...

Tack!

Ja, synd att de ej har avkommor själva på deras sida!

Hans avkommor borde bli 3 i år...

Finns inte så många avkommor med Libero H i. Jessica kürten rek Numero Uno som ju är efter Libero H men Heliotrop kommer ej ta in på honom iallafall inte betala licens...

Voltairex Numero Uno finns det några. Någon som vet vad de heter?

Wallenberg kommer jag försöka hålla koll på vad han ger iallafall :).

Jag googlade på "wallenberg +stakkato" och fick fram lite bilder på avkommor!

Heliotrop tar väl in om det finns intresse för hingsten.

Helena sa nu i Gbg att hon ej ska betala licens i år. Har mailat med Horn o de kan ju göra ET skrev de hos Hell men annars kan man åka ned till Danmark? ja, förstod ej riktigt när Helena förklarade...alltså hur o var man reg avkommorna o hur 9o varför man åker dit...

Är egentligen lite sugen på Keros o ET men kanske synd om fölet..? De har Numero Uno o andra godingar så där kan man välja ut 3 st utan problem....:)

Tack Cyllene! Ska söka på det! Hittade film på honom förut men ej på avkommor.

Liknande trådar

Islandshäst Satt och surfade runt på nätet och såg flera uppfödare på Island som hade väldigt unga hingstar i avel, de var bara två eller möjligen...
Svar
5
· Visningar
1 730
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I Ridsport nummer 15 finns ett porträtt om hopphingsten Libero H. Han imponerade inte på många som unghäst, men med rätt ägare och...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: Gunnar
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: viltmilla
·
Avel Har börjat fundera på detta nu när vi haft hingst här hemma och betäckt naturligt. Haft mycket hjälp och diskuterat mycket med sveriges...
Svar
12
· Visningar
3 917
Senast: token
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka