GardenAngel
Trådstartare
OBS, kanten i midjan är från mina jeans, inte korsetten!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du bild på baksidan så går det lättare att ge tipsLivra upp denna! Jag behöver lite tips på hur man snörar bra.. Jag kömpar vidare med min underbust (som känns förvånandsvärt hållbar för att ha kostade 149kr!) och nu närjag snörar den så tycker jag den är rättså bekväm. Visst har jag lite begränsad rörelsefrihet och så men den är bra att ha nu när jag sitter vid datorn. Får så sjukt dålig hållning annars.
![]()
Såhär ser den ut på just nu (jag vet att jag är en sexy beast). Jag har gått ner en del i vikt sen i vintras så den sitter ganska löst och bekvämt. Men jag kan inte spöra den mer?! Det tar liksom STOPP. Tips mottages tacksamt!![]()
@GardenAngel För övrigt ser den ut att vara för liten över höften, för stor i midjan och för liten vid underbysten, därför tar det stoppEv är den även för liten i midjan, men svårt att säga när man inte ser baksidan. Att höften är för liten ser man för du får en "kant" och höften "bullar ut" under kanten på korsetten. Som det ser ut iaf
Hoppas du förstår hur jag menar
![]()
Och där är skillnaden mellan billig och dyrAaa, det kan nog stämma, att den är för liten i höften iaf, där går inte "lappen" bak för. Och sen känns den så kort i sidorna, den ligger precis längs mitt höftben men är lång fram. Uppe är den ganska stor, men drar jag åt där för mycket så kan jag ju inte andas..Ska fixa en bild bakifrån också!
Och där är skillnaden mellan billig och dyrAtt du inte kan andas när du ska snöra en jämn "öppning" bak tyder på att den inte passar helt bra
Nu utan linnet ser det mycket bättre ut över höften, men jag förstår att det inte är bekvämt, jag gör alltid mina längre ner över höften just för att inte få detGenerellt sett tror jag din korsett har för lite form för att passa din kropp optimalt, så den kommer nog aldrig vara så jättebekväm.
Jag föredrar mina i den här längden. En av mina bästa korsetter, sitter skönt över höft/mage, brösten har sin plats och ingen "muffintop" bak
![]()
Kan visa olika exempel på hur formen kan ändras om dom är tillräckligt kurviga eller ej, första bilden, inte tillräckligt kurvig, bra över höft men för liten vid underbyst (har ingen bild på baksidan).
![]()
Ger inte så mycket form, för lite plats för brösten, för lite stål på baksidan, man ser att korsetten viker sig lite i midjan bak. Tror den dessutom är lite för liten bak, men nu har jag inte haft den på mig på länge så vet inte hur den sitter nu
![]()
![]()
Den senaste (ej klar) en av de jag är mest nöjd medBra med plats för höften, brösten får plats och lång på sidorna, första gången jag gör den så lång där. Däremot kan jag ha gjort den lite större bak, så jag får ihop den ca 5 cm till, men har gått ner lite sen jag gjorde den så tror den sitter snyggare bak nu.
![]()
![]()
Är den högre bak, samt har tillräckligt mycket plats bak brukar man slippa backboobsAaa, jag kan se vad du menar med form. Jag skulle gärna ha den i längd med sin första. Går ner över höften och är rak, för det bullar ju ut lite kropp när man sätter sig ner..Helst skulle jag ju ha overbust för att slippa lika mycket backboob. Men så jag inte har några "frontboobs" så skulle jag bli plattare än plattast i en ob.. Så skaffa sillisar först i så fall.
![]()
Tack!!!@Trott
Jag kan inte sluta dregla!
Säg att du jobbar med det där och att man kan beställa och köpa av dig?
Blir galet imponerad och avis!!![]()
Ja, man kan ju inte ha en korsett som man kan andas normalt i.Har övat med min 1700talskorsett, nu är den förstor. Går ihop i ryggen och andas som vanligt i den här. Måste sy en mindre!![]()
När det knappt känns som om man har korsett på sig... Då är det dags för en mindre!Ja, man kan ju inte ha en korsett som man kan andas normalt i.![]()
![]()
Finns flera orsaker att man använder det, man vill få bättre hållning, tycker det är snyggt och/eller sexigt, man gillar känslan, man gillar formen man får (olika korsetter ger olika form), och det finns säkert fler anledningarDum fråga kanske, men varför använder man korsett? Någon speciell anledning? Tycker det ser lite ''åtstramat'' och obekvämt ut. Är det skönt att ha på sig? Har hört att det inte är nyttigt att använda korsett, men det kanske bara är vad folk säger?
(En som aldrig använt korsett)![]()
Dum fråga kanske, men varför använder man korsett? Någon speciell anledning? Tycker det ser lite ''åtstramat'' och obekvämt ut. Är det skönt att ha på sig? Har hört att det inte är nyttigt att använda korsett, men det kanske bara är vad folk säger?
(En som aldrig använt korsett)![]()