Vuxenproblem: kombimaskin?

skuggi

Trådstartare
Jaha, snälla buke, hjälp mig tänka :bow:

I nuvarande lägenheten har vi blivit vansinnigt bortskämda med tvättmaskin och torktumlare, vanan i kombo med att vi måste tvätta mycket och ofta gör att vi måste ha tvättmaskin och torktumlare i nya lägan.

Nu är nya lägans badrum lite mindre, ska man ha två maskiner måste de stå ovanpå varann. Går väl men är ju lite otympligt.
Upptäckte då att det ju finns sk kombimaskiner, som både tvättar och torkar. :idea:

Läst lite tester på Råd och Rön, men vet faktiskt inte vad jag ska tycka och tro.
Vore ju underbart med bara en maskin, men blir man nöjd med en sån?

Har ju förståss tvättstuga i huset för den händelse man har ytterligare behov, men vi vill kunna tvätta och tumla(för att få bort djurhår) ofta och när vi vill.

Tips? Råd? Erfarenheter?
:bow:
 
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

Jag har en kombimaskin och torkmöjligheterna är ingenting som imponerar på mig. Tvätta fungerar bra, men när det ska tumlas kan man bara ta lite av den blöta tvätten i taget för att den ska gå att torka. Detta visste jag om när jag köpte maskinen och tumlaren används bara i nödfall till just enstaka saker.
 
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

Jag har en kombimaskin och torkmöjligheterna är ingenting som imponerar på mig. Tvätta fungerar bra, men när det ska tumlas kan man bara ta lite av den blöta tvätten i taget för att den ska gå att torka.

Samma här.
Skulle inte rekommendera någon med större torkbehov att köpa en kombinerad.
 
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

Varför inte ha två maskiner på varann? Det har jag och det är jättesmidigt. En bra tvättmaskin och en bra torktumlare :idea:

Kombimaskinerna jag råkat på har varit dåliga både på att tvätta och torka, men det är ett par år sedan så dom kan ju blivit bättre.
 
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

En sommar när jag bodde utomlands använde jag en sån maskin och jag tyckte att det var toppen. Så himla smidigt att slänga in en tvätt och när man kom hem var den torr. Men det är klart, då var jag ensam och det var sommar så det var ju inga jättemängder.
 
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

Jo, visst kan man ha dem på varann, men som badrummet är gjort så skulle det kännas lite "crowded" att liksom ha en tvättpelare. Mest nice skulle varit med en kombi...
Men det låter inte som att ni är så impade, verkade inte som att Råd&Rön var det heller... :( hade ju varit så smidigt...

Men ni som har sådana här då: jag ser ju på specifikationerna att de kan ta olika många kg tvätt om den även ska torkas. Men hur ofta väger man sin tvätt? Vad motsvarar säg en omgång sängkläder (1 lakan, 1 täcke, några kuddar) i kg tro? Sånt vill jag ju tumla.
Även strumpor/trosor/kallingar vill jag slippa hänga, klarar den en omgång sånt?
 
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

Hade detta i vår lägenhet, och det var som föregående talare inget imponerande alls. Jag försökte torka lite handukar osv (utan att slänga i helt "fullt"), men det fungerade faktiskt inte alls. Tvätten var fortfarande hyfsat blöt efteråt. & vi hade ändå en ganska ny maskin, av märket whirlpool (vet inte om de har bra eller dåligt rykte).
 
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

Håller med. Kastade ut min.
Sämre sk*t får man leta efter. Inget jag skulle köpa öht.
 
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

Vi har kombinationsmaskin. Torktiden blir ganska lång, speciellt om maskinen är full. Men jag tycker ändå det är väldigt bra faktiskt! Jag gillar den.
 
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

kl
Jag går mot strömmen jag och köpte mig en kombi, en ariston aqualtis och är supernöjd, kan knappt med ord uttrycka hur bra den är:laugh: den tar 9 kg tvätt och torkar ca 6 kg, jag torkar vad jag stoppar in , alltså över vikten och den funkar super.
Den har mer program och värme inställningar jag nånsin sett, bl.a ett ylleprogram med tork som är godtjänt av woolworth, och det fungerar:D
jag har alltid köpt dyra maskiner för då får man vad man betalar för och denna är dyr, men jäklar vilken maskin det är.
litet tillägg, om man torkar 9 kg torrt blir det skrynkligt men tvättar man 6 kg och torkar blir det inte det och 6 kg är ju ändå mycket.
 
Senast ändrad:
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

Köp inte kombo! tvättning funkar oftast bra som någon skrev, men du får en sämmre torkning. dessutom om en del går söner har du helt plötsligt inget! sen är det viktigt att man lägger en del pengar om köper en kombo då de billigare (runt 5-7000) inte är bra.

Kör på pelare, det är väldigt vanligt att man har det så även om man har gott om plats!

Lycka till
 
Sv: Vuxenproblem: kombimaskin?

har kombo på jobbet o de e så bra.
jag brukar aldrig proppa maskinen full men underkläder för nånvecka och arbetsbyxor om en massa tröjor blir det. in o sen ut klart
Hur lång tid det tar bryr jag mig inte om då den sköter sig själv


Om tvättmaskinen går sönder så kan an fortfarande torka sina inte tvättade kläder:-)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor inte jättestort och vi har inte tvättstuga i föreningen, utan alla har egen tvättmaskin + torktumlare och dessa har då varit i...
Svar
3
· Visningar
1 617
Senast: tanten
·
IT & mobiler Vi har precis flyttat in i hus och som många vet så behöver man allt som oftast byta ut vitvarorna. Vi hoppades på att slippa behöva...
Svar
9
· Visningar
2 433
Senast: skogaliten
·
Hemmet Min tvättmaskin håller på att dö :cry:....... Så det är nu dags att börja kolla på en ny, men vilken djungel! Ekonomin är ju starkt...
Svar
14
· Visningar
3 261
Senast: Is
·
Relationer Efter att jag läste den andra tvättstugetråden så började jag fundera på vad som är förväntat i en tvättstuga- om man bortser från att...
Svar
19
· Visningar
1 226
Senast: tolksele
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp