IrpaSnirpa

Trådstartare
Vilka var med och tävlade? Hur har det gått osv?

Jag var där och tittade fredag samt söndag.
Har lite bilder att dela med mig av om man får lägga upp bilder på andra och deras hästar utan att be om lov. (Har väl 300 bilder från Söndagen och de fyra sista klasserna).

Satt och tänkte i fredags, var lite förstörd över att alla andra har så grymt vackra hästar, och skadeglad var jag allt när en häst eller två inte alls gjorde som ryttaren innan gjorde. Elakt, jag vet. Men så slog det mig, varför stör det egentligen mig? Jag har ju en "fin" häst hemma i stallet, hon har 4 mycket bra gångarter samt en gångart som jag inte vet så mycket om. Hon är inte så vackert byggd, men hon har kvalat till SM med annan ryttare. Hon är väldigt säker. Så sagt och gjort, jag hoppade upp och red. Nu kommer jag aldrig mer gnälla. Hästen har inte blivit tränad i tölt på hela vinter, visst har vi töltat. Men bara för skojsskull. Kan säga att jag går på rosa moln nu efter att verkligen ridit henne i tölten, innan har jag nöjt mig med att åka häst. Hon är bra, och om en månad skall vi ut på vår första tävling tillsammans. Är redan pirrig. :crazy:

Nåja, nu vill jag veta hur det gått för er som tävlat. Och jag vill gärna se bilder med.

/Anna

Sv: Vsm 2006

Jag var där och tittade på finalerna. En grej jag slås av är hur otroligt mycket bättre ridningen blivit på de få år jag hållit på med Islandshäst. Blir så himla glad av det!

OA

Lördagen gick åt skogen för mig, han rollade genom hela långa-tyglar momentet och vi fick väl person-sämsta, 4.61...

I fyrgången så lyckades han slänga över tungan över bettet precis när vi red in på banan, och så var den klassen förstörd. Han har ALDRIG gjort så innan, och blev väl lika chockad som jag ;)

Söndagen gick mkt bättre, 5.90 i dressyren och en andra plats. fick 6.0, 6.3, 5.4 (hade jag bara fått lite mer av den där sista griniga domaren hade v vunnit, men skitsamma :))
Tyvärr ville han inte trava första kortsidan, så det blev ju avdrag på det.....

Men, nästa tävling så jäklar :D

Muninn skrev:
Lördagen gick åt skogen för mig, han rollade genom hela långa-tyglar momentet och vi fick väl person-sämsta, 4.61...

I fyrgången så lyckades han slänga över tungan över bettet precis när vi red in på banan, och så var den klassen förstörd. Han har ALDRIG gjort så innan, och blev väl lika chockad som jag ;)

Söndagen gick mkt bättre, 5.90 i dressyren och en andra plats. fick 6.0, 6.3, 5.4 (hade jag bara fått lite mer av den där sista griniga domaren hade v vunnit, men skitsamma :))
Tyvärr ville han inte trava första kortsidan, så det blev ju avdrag på det.....

Men, nästa tävling så jäklar :D

Jag tänkte faktiskt på detta efter att läst att du skulle dit, ville hinna och se er tävla, men tyvärr så hann jag ingen av dagarna, spenderade min eftermiddag där, men förmiddagen vart körd.

Synd att det inte gick fullt så bra på lördagen, men grymt jobbat på söndagen.. Kanske blir jag och Snyrp motståndare år 2007 ;)

Ja, det hoppas jag! :D Dressyren är ju urkul att rida....
Nu är bara frågan, ska jag åka ända upp till Wången för att rida en dressyrklass?
Vet ju inte om jag kan kvala i V1 på nästa tävling, gjorde ju det förra året och om allt klaffar så..... kanske.
Men dressyren borde han ju kunna få ännu lite till poäng i, och då kanske vi har en chans! :D

Någon som vet hur svåra program det brukar ridas på SM?
Jag har ju två skänkelvikningar och ett enkelt byte via skritt med. kanske ska slopa dem och hoppas på att kunna trycka upp poängen lite till? För svårighetsgraden premieras ju ändå inte...

Och bilder har jag, fast på den andra datorn! Lovar att slänga upp bilder så snart jag kan!

Snart så.. Sitter och går igenom alla (300 st :P) nu.. Får ju ta de absolut bästa.. Alla dessa hästar.. :love:

Någon som vill byta? Jag vill ha en med MASSA man och snyggve steg. Erbjudes: Ett yrväder med enbart två hovar i marken, mindre man men "Snyggve steg" (typ). :P

VSM152.jpg

VSM159.jpg

VSM170.jpg

VSM192.jpg

VSM288.jpg

VSM306.jpg

Vilka fina bilder!
Vi måste suttit nästan bredvid varandra. Jag hade en hund med, rödbeige, ser lite ut som en chow-chow, men är en Eurasier.

OA

OlleAtlas skrev:
Vilka fina bilder!
Vi måste suttit nästan bredvid varandra. Jag hade en hund med, rödbeige, ser lite ut som en chow-chow, men är en Eurasier.

OA

Som låg och sov mitt i vägen? :P
Jag hade grön jacka och gick med barnvagn samt en liten kis som sa "voff voff" till hunden :P Gick även med två tävlande samt min syster och en liten tjej till i rosa jacka.. :)

Die_Frau skrev:
Vilka är det på bilderna?

Jadu, vi försökte hålla koll, men när man har fullt upp med att dräggala så är det lite svårt..

Vet att någon/några bilder är Daniel och Teitur.
Sen var det en hingst där nånstans med (Madelene Johnsson???)

En häst som heter Seth (fux) Och hästen med lång man hette osså S nånting.. :crazy:

Första bilden är iaf Johannes Larsson med Kolur från Vindäng, härligt ekipage tycker jag :)

Muninn skrev:
Första bilden är iaf Johannes Larsson med Kolur från Vindäng, härligt ekipage tycker jag :)

Det visste jag.. :bump: :banana: :bump: :banana:
Glömde bara av det för en stund.. :angel:

Skall ha ut honom för passet snart, samt åka och träna för honom, efter att ha sett dagen så vet jag att han rider på ett sådant sätt jag gillar, det är rätt viktigt tror jag, sist jag var iväg och tränade ville han att jag skulle dra ihop hästen (med kort hals) i tölten (omusklad och urkonditon). Så efter det har jag inte vågat mig iväg igen.. Men nu så.. *övermotiverad = jobbig*

Fler bilder i nästa inlägg.

VSM309.jpg

VSM272.jpg

Full fräs! :love:
VSM034.jpg

Ärevarv! 1 resp 2.
VSM089.jpg

Eftersom jag blev så kär i denna hästen så kommer ett par bilder..:angel:
VSM094.jpg

VSM112.jpg

VSM125.jpg

VSM130.jpg

vad fick du för några poäng i fyrgången då?? du har väl några tävlingar på dig fortfarande att kvala till sm i fyrgången också?:)

5.23, och vi fick mellan 6-7 på trav o galopp.

skritten ska han vila mer i steget (det blev ju knäppt med tungan o så)
fel galoppfattning två ggr! :eek:

Och han gick o smög i tölten, kunde knappt ta i honom för då gjode det väl ont i munnen :(

Ja, två tävlingar till är det, så vi får ge allt då! :bump:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 863
Senast: Lhas
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar