Vrickning ?

C

Charmelione

En som jag känner som precis håller på att köpa häst fick i torsdags reda på att hästen hon skulle köpa har blivit halt . Hon provred hästen i söndags , då märktes ingenting och hästen var jättefin , gick bra i dressyr/hoppning . Hästen är nu lite halt på ena frambenet , vet inte så mycket mer men det var ingen svullnad och endast lite varmt . Hästen står i ett försäljnings stall , och under den månaden hon har vart där har hon inte haft några problem . Hältan kommer fort , ohalt ena dagen , halt nästa . Nu undrar jag vad detta kan vara ? Är det mest troligt att hästen har stäckt sig / vrickat sig i hagen ? Eftersom hon är sto och brunstar nu så kan det ju gå rätt vilt till i hagen . .
 
Sv: Vrickning ?

Så är det med min häst oxå.
När kompisen red honom,så blev han halt. Förmdligen en vrickning!
Han är lite lite halt liksom,men inte varm eller svullen! De första dagarna var han svullen och lite öm.
Hur gör de med den hästen,vilar den?
Jag har läst i en bok att en häst som vrickat sig,ska ha boxvila den första veckan mm..Sen läste jag i en annan bok att en häst som vrickat sig ska skrittmotioneras.. Hrm!!
:confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 454
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hästvård Nelly har ett överben en bit under framknäet fram, troligen orsakat att att hon slagit sig. Jag upptäckte det för ca 5 veckor sedan, det...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp