Volvo 940 Snabba svar!!!

Smurfmodesty

Trådstartare
Hallå där!

Är det någon som vet vad man får dra med en Volvo 940 (kombimodellen m turbo) Tror det är en -96:a
Har fått låna pappas över helgen och skulle vilja veta mer exakt vad den får dra på B-körkort. Hittar inte reg beviset.

På min gamla 745:a vet jag att jag får dra 1480 eller nåt sånt...

// Karius

Det kan variera från bil till bil. Ring bilregistret, ange registreringsnr och be dem ta fram hur mycket du får dra på B-kort. För att kolla, be för säkerhetsskull också om vad bilen totalt får dra (kan vara ett lägre tal än för B-kortet, då är det minsta siffran som gäller).

Okej, ja jag får nog göra det :)

Är halvvägs på väg att få BE körkort, men har uppkörningen kvar :) Så jag vill inte gärna åka dit för att dra för tungt :crazy: :p

Oj upptäckte att man kan kolla sånt på internet.
Skitbra! Fick dra hela 1530 på B-körkort. Inte illa.

Tack för tipset med bilregistret! // :banana:

Det är himla skönt att vara SÄKER på att man kör lagligt. Lagom pinsamt att bli stoppad med för fel kombination när man har lämp och har klarat teorin (är själv på precis samma stadie, d v s har uppkörningen kvar)

Ja det vill jag inte råka ut för... Brorsan är snut och jag känner endel i huset där eftersom jag jobbat där så det skulle bli hyfsat pinsamt :o
Men det ska vara lagligt har jag kollat nu, både finkan och innehållet.

Nu är det bara att åka, ska på Hästrally och det ska bli sååååå himla kul :bump: :bump:

Den 945:an jag kör hästsläpen me får oxå dra 1530 på B! helt perfa :banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 206
Senast: Meggan
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
P
Hästmänniskan Som ni alla vet har jag fått jobb på ridläger och nu vart där en vecka. Jag har aldrig fått någon direkt information om exakt vad det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 386
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar