• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 460

Mirre

Trådstartare
Håller på och tar ponnytravlicens. Men fattar inte det där med voltstarter. Vilka hästar som ska vara var, vilak volter, det ska va och när blir det tillägg, bakspår, och springspår? *förvirrad* :crazy:

Sv: Voltstart

Jag tror faktiskt att du kommer få lära dig det ordentligt på din kurs. Ni kommer ju få köra ett antal träningar och träningslopp där ni får öva på detta.
Det kan verka krångligt i början, men är faktiskt inte så svårt. Dock mkt lättare när man får det visat för sig än om någon ska försöka förklara i skrift.

När det blir tillägg beror på loppets grundlag, alternativt enligt proppen om det är pengahandicap.
Bakspår och springspår har jag för lite erfarenhet av för att försöka förklara - det är dessutom lite olika beroende på vilken bana det är (finns ju några små ponnybanor i sydsverige där banans bredd är betydligt mindre än de stora travbanorna).

Lycka till med licensen! Det går säkert bra, ska du se! :)

Sv: Voltstart

haha..får ni inte cykla voltstarter på kör-plan på kvinnersta? :rofl:
det fick vi göra! inte blev man någe klokare av det inte! :smirk:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
582
Senast: Nepenthe
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 145
Senast: Pinus
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31