M

maximilia

Det gick ju sådär för svenskarna i Aachen, laget blev tia och ingen ick vidare till den individuella finalen.

Vi såg bara lagtävlingen/kvalet
Bilder

Har även några filmsnuttar, ffa på Peter och Wheeling, men måste hitta nånstans att ladda upp dom först.

Kan säga att jag är mäkta imponerad av quartrarna, helt kolugna lufsar dom in och ut från banan, kikar lite på läktaren. Att jämföra med dressyrhästarna som håller på att krypa ur skinnet när dom ska ta sig från banan och kontrollera betslingen... Tycker dock att en del westernryttare har lite att lära från dressyren då det gäller att fatta rätt galopp, sitta hyfsat snyggt och få bytena på rätt ställe.

Sv: Vm

Att det gick sådär, kan jag väl inte riktigt hålla med om utan jag tyckte att de gick riktigt bra i lag delen där man lyckades uppnå det mål som var uppsatt. :)
Dvs. vara bland de 10 bästa i lag.

Givetvis kunde alla ha presterat något bättre och där två av ryttarna var direkt missnöjda med rätta efter sina ritter, men man skall ändå betänka att detta var Sveriges första deltagande i dessa sammanhang.:idea:
Man får inte glömma bort vilka scorer varje ryttare har presterat innan och inte förvänta sig att det skall prestera flera poäng över vad de någonsin presterat tidigare. Så att göra en 71-73 runda i dessa sammanhang för våra ryttare är vad vi kan förvänta oss inte ett dugg mer, men å andra sidan kan alla fyra prestera det en bra dag, vilket ger en styrka i sig.

Om man jämför med de andra diciplinerna, ser till deras förutsättningar och rutin tycker jag att Reiningen bar den Svenska flaggan med den äran.

Om du jämför Dressyr och Reining och rätt galopp, bytenas placering osv måste du komma ihåg att man rider på en hand i reining samt mindre kontakt med hästens mun i Reining än i Dressyr vilket gör att man har mindre kontroll. Dessutom är farten en helt annan i Reining än i dressyr vilket du säkert noterade= mindre tid till förberedelser osv. Jag håller med om att sitsen kunde vara bättre hos många men det är inte något man bedömer eller lägger vikt vid i Reining på gott och ont får jag väl säga:smirk:

Vi är världens 10;e bästa land i Reining, och det är inte att förakta.
Målet att ha en gubbe i final var också ett rimligt mål visade det sig då en av ryttarna endast var ett ynka poäng från det målet vilket visade att det inte är ouppnåeligt.:d

Monke:)

Jag håller fullständigt med dig. Tycker svenska laget gjorde det jättebra:banana: . Synd bara att Rick inte lyckades ta sig till final, det var ju nära. Hade varit roligt att se vart han hade placerats sig då. Nä, tack och bock till det svenska landslaget som försvarade dom svenska färgerna.

MVH
Linda

Håller med Monke! Jag tycker att den svenska laget gjorde ett mycket bra jobb med tanke på att det är vårt första VM :bow:

Synd dock att inte RL kom till finalen! Han är min favorit bland reiningryttarna i Sverige :love:

Btw på SRHA's hemsida finns en länk till repotaget som SVT sport gjorde om RL inför VM!

/FidoDog :idea:

Okej, uttryckte mig lite luddigt där. Menade att dom var duktiga, men inte riktigt räckte till ändå, placeringsmässigt :) Pratade med en av ryttarna efter, och han var väldigt besviken. Hade varit kul att ha en i final iallafall.

Var iallafall himla kul att se, jag har ju bara sett en tävling innan och nu har man fått se dom bästa. Är lite sugen på att "sadla om", men det får nog vänta ett tag.

Ja, dom var duktiga och Sverige kunde ha klättrat ett par pinnhål i lagtävlingen om alla lyckats prestera vad dom kan utan missar. Men så är det med stor tävlingar, det är något helt annat än att sitta hemma i Svedala och kajka runt.

Att ha en gubbe i final hade varit superkul tycker jag och bevisligen är vi inte lång ifrån det heller. Men vi har än så länge vare sig hästar eller ryttare som kan tampas med toppen utan vi kommer att hamna längre ner på listan i några år till skulle jag tro.
Monke

Ja, dom var duktiga och Sverige kunde ha klättrat ett par pinnhål i lagtävlingen om alla lyckats prestera vad dom kan utan missar. Men så är det med stor tävlingar, det är något helt annat än att sitta hemma i Svedala och kajka runt.

Att ha en gubbe i final hade varit superkul tycker jag och bevisligen är vi inte lång ifrån det heller. Men vi har än så länge vare sig hästar eller ryttare som kan tampas med toppen utan vi kommer att hamna längre ner på listan i några år till skulle jag tro.
Monke

Hästar finns det väl iof några som skulle kunna stå sig?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka