VM-medaljör hotar stämma Epona

(Ridsport)
Amerikanen Craig Schmersal, som tog lagguld och individuellt silver i reining på VM 2010, hotar att stämma företaget Epona som publicerat en film på hans uppvärmning under FEI Reining World Final på Bökeberg i Skåne.

Läs mer...

Sv: VM-medaljör hotar stämma Epona

Ja, både stämningshotet och ilskan tyder ju på att han inser att det inte var bra.

Riktigt tråkigt att se filmen. Jättebra att den sprids, exempelvis på facebook, som exempel på usel ridning. Jättebra att detta drar igång debatt om hur ridning ska få gå till även utanför den direkta tävlingsbanan!
Synd att man "bara" namngivit en av de reiningryttare som nu är i blåsväder, det finns ju fler som gjort fula framridingar. De borde också känna på stormen.
Min tränare har för mig namngivit en av ryttarna som epona också filmats, och det är en svensk.
Usch.

... Tror som sagt va att detta beteende bottnar i bedömningssporten som både reining och dressyr är, man ser oftare dressyrryttare hamna i blåsväder i medier när de används mindre rumsrena metoder...
Finns ju som sagt va flera...

Jag försvara inte PKs ridning, skit är alltid skit om man säger... Men de har ju heller inte accepterats... De är ju där jag ställer mig frågande till varför man ska ha stewards från FEI om de ändå inte "ingriper"... Inom hoppningen vet jag att de görs flygande kontroller både på framridning, framhoppning och när de kommer ut från banan efter olika saker som kan påverka hästen negativt, även ridning...

Tja, med tanke på att det var just det han gjorde på framridningsbanan på falsterbo förra året, så är det ju bara att konstatera att det är accepterat. Den fruktansvärda ridning han visade där är helt i klass med vad som syns på reiningfilmerna.

Det där är ju inte ens ens sanning, lite nyanserad får du allt hålla diskussionen! Du tycker ju i stort sett alla som håller i en sträckt tygel är djurplågare och det enda rätta är AR-ridning som du själv utför. (vilket man kan säga ett och annat om angående dålig och skadlig träning) Varför ingrep du inte då om Patrik ryckte och slet i hästen, du som är så jäkla redig på allt alltid?

Hade det förekommit nere på framridningen i Falsterbo vilket det inte gjorde så hade han åkt dit... igen! Utan att försvara rollkur men tror du inte han har ögonen på sig från alla håll och kanter efter Blue tounge incidenten? Epona var på plats nere i Falsterbo tex...

KL
Kom på en sak. Jag hoppas verkligen att han stämmer Epona. Det vore så kul om han själv ser till att valsa runt i opinionen lite extra länge :devil:

Ja fast jag undrar också varför du inte grep in om ridningen var så fruktansvärd? Varför inte filma och skicka till FEI då?
De flesta har väl en videofunktion på sin mobil?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Amerikanen Craig Schmersal, som tog lagguld och individuellt silver i reining på VM 2010, hotar att stämma Epona som...
Svar
3
· Visningar
1 262
Senast: Spirit
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) FEI meddelar att de fortfarande jobbar med den utredning som startades efter att Epona publicerat filmer från träningen under...
Svar
9
· Visningar
1 620
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama