Vitt foder+mässing?

Centaur

Trådstartare
Kan man ha det tycker ni? Eller ser det dumt ut, kanske bör vara ss-spännen om man har vitt foder?

Vill ha ett träns/kandar med bred vitfodrad nosgrimma och vitt streck i pannbandet (som på dom äldre OS kandaren ni vet), och eftersom mina andra fina träns har silverspännen så funderar jag på om man skulle leta efter nåt med mässing den här gången. Hästen är fux och jag tycker han är finast med mässing.

Ni får gärna tipsa om ni vet nåt snyggt förresten. ;) Brunt ska det vara, och helst inåtvända spännen.

Sv: Vitt foder+mässing?

Ja, jag tror det sulle gå utan problem :) . Har visserligen inget eget träns med mässing+vitt foder för tilfället, men mitt nya träns har mässing+vita sömmar och tycker det är snyggt tillsammans :idea: .
Det vita strecket brukar nog kallas för "profil" ;) (fråga mig inte varför :p ).

Kommer tyvärr inte på ngt sånt kandar just nu...

Mm, och om man har inåtvända spännen så blir det ju inte så pråligt heller iofs...

Jag var inne och spanade på www.doebert.com och oj vilka fina träns man kan pyssla ihop där. :D

Men tänkte jag skulle kolla på mässan i Gbg först, ifall det finns några rimligare alternativ..

Ja, de har underbara träns. Men jag skulle vilja ha nosgrimmorna mer som den enskilda nosgrimmman du visade :d .
Låter smart att vänta tills efter Gbg, ska jag oxå göra så jag inte missar ett kap där till Forsythia ;)

Jag tycker du ska ha mässing! Skulle inte alls se dumt ut! :)

Kollade runt lite.. :angel:

Dressyrträns Frank Baines vitfodrat stålspänne (inte mässing dock)
Dressyrträns Classic brun m vit fodr. mässing (riktigt snyggt tycker jag! såg dock nu att det bara fanns i ponnystorlek..)
Kandarträns German Line med stålspänne och vit (inte heller mässing..)

Döbert Classic Round
Döbert Classic Wide
(går att välja mellan stål/mässingspännen)
Döbert Classic Dubbelsytt (kandar) En till bild
Döbert Classic Kandar Bred
Knights Sir Lancelot Kandar (dock ej vitfodrat)
Kandar Prestige

Var bara tvungen att tillägga dessa :love:
Döbert Classic diadubbel
Döbert Stallmeister dia2

Haha, säkert helt onödigt.. Du vet kanske vad du vill ha redan, men iaf ;)

Tack för massa fina bilder!:bow:

Jag hade ju ett GL kandar, men det var himla konstigt i stl, sidostyckena var alltför korta. Okej min häst är ju stor, men brukar aldrig ha längre ned än mittersta hålet på sidostycket, oftast dom inre.... Och på detta räckte det inte ens till när jag gjorde extra hål!! :crazy:
Vet inte om det var felaktigt eller om alla är såna??

Tycker det låter märkligt... Vi råkade ju köpa ett i storlek cob till Frida i Falsterbo :angel: , och det gick precis med sidostyckena (extra hål till det yttersta till bridongen, näst yttersta hålet till stången)- o hon har inget litet huvud :o . Tycker att de borde vara längre på full...
Men vi bytte ialf bridongsidostycket sen.

Nej hon verkar ju ha större huvud än min så det är verkligen konstigt. :confused:

Nosgrimman kan bli tight på min ibland, men på det kandaret så var den väldigt rymlig, samma med käkremmen. Kanske var felvara? :crazy:

Inte omöjligt att något blivit fel... Tagit cob-sidostyckena på full-tränset kanske?:angel:
Men nosgrimman och käkremmen är möjligt att de är lite onödigt stora.. för cob-nosgrimman satte jag i innersta hålet :o och käkremmen mittenhålet ungefär...
Träns o kandar-storlekar är ett mysterium...

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Är det snyggt?:p Har ett vitfodrat remont till min tjej, det är riktigt snyggt, men just nu är hon ju grå förtfarande. Är sugen på att...
Svar
8
· Visningar
3 881
Senast: Ketrawzc
·
C
Dressyr Tänkte starta min ponny i Lokal tävling för storhäst i slutet av sommaren. är för gammal att tävla ponny sedan länge. Men, vi tänkte iaf...
Svar
13
· Visningar
1 569
Senast: Chine
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18