Vitt band i svansen på distanshingstar

Sv: Vitt band i svansen på distanshingstar

Det var väl en bra färg med tanke på alla skimmlar i sporten :D

Tyvärr verkar det vara få som känner till den brittiska traditionen med grönt band i svansen. :(

Kanske hade blå- och vitrandigt passat bättre, så det syns både i ljusa och mörka svansar. :idea:

*KL

Vill minnas att jag läst till och från att blå rosett skulle betyda hingst, men har aldrig sett ngn.

Vitt verkar ju urdumt!

Anyway, jag har lärt mig att röd rosett betyder häst som är lite lätt i bakdelen, oavsett kön, och blå rosett betyder hingst.

Grönt eller blått hade väl varit mycket bättre. Och det vore väl inte fel om hingstar på andra tävlingar har det också?

Halv kl*

Om man då har en skimmelhingst som sparkas...

Då får man blanda vita, blå och röda rosetter, gud så snyggt ;)

Jag håller med om att blå hade varit bättre.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 369
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten tar hjälp av andra idrotter för att komma till rätta med problemet med hjärnskakningar. – Vi kan säkert lära oss mycket av...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Skatteverket har gått med på att ridsport ska ses som friskvård. −Äntligen! Vi har väntat på detta hur länge som helst, och nu måste vi...
Svar
0
· Visningar
342
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För tre månader sedan blev det klart att Sverige arrangerar VM i voltige 2020. Nu är det klart att även junior-EM kommer att arrangeras...
Svar
0
· Visningar
419
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?