Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur blandar du och hur mycket ger du per dag?Blandrastik skrev:Egen antihostmix med vitlök, lakritsrot,och anis som jag köper på kryddboden, mycket billigare än de färdiga örtmixerna man kan köpa till häst. Däremot gjorde jag en tabbe en gång och köpte hel lakritsrot, den är stört omöjlig att mala själv, seg och hårt som gatan. Men det funkade.
Tackar ska testa det. Tycker det är bättre att prova naturligt innan man tar till antibiotika. Han hostar ju inte så där jätte mycket men mer än vad jag tyckr är normalt.Blandrastik skrev:Jag har försökt efterapa en örtmix för hosthästar från det här Horson&Dowell eller vad de nu heter. Så säg att det är ca 40%anis, 20%vitlök och 20%lakritsrot. Och att jag ger ca 1-2 dl/dag. Jag har även vid något tillfälle lagt till kamomill. Viktigt att man har i burk med tätslutande lock och att man inte sparar för bästa effekt.
Benzon_lover skrev:"Hilton Hackaway" !!! En örtblandning som vidgar och rensar luftrören. och som kan beställas via nätet. De örter som du blivit rekomenderad att blanda till själv, ingår i Hiltonblandningen, men även ett flertal andra.
Efter en veckas behandling var vår ponny nästan hostfri och efter ytterligare två hostade han inte alls.
Vi behandlade honom med en påse och har därefter inte behövt det igen...ännu. (peppar, peppar...) Man kan även fortsätta med en underhållningsdos men vi ville testa utan. Däremot ger vi honom vitlök och har Echinachea i beredskap, om vi skulle se att han har nåt på gång.
Evergreen skrev:Har hört många rekommendera carageenalger, men på vilket sätt hjälper dom mot hostan? Antar att dom är luftrörsvidgande, men är det ngt mer?