Vitkalkade väggar

M

Moej

Kan man inte sätta vatten på vitkalkade väggar? Hur rengör man dem då?

Sv: Vitkalkade väggar

Rengöra ? Det fina med kalkade väggar är att man bara slabbar på mera kalk..och vipps så har man en vit och fin vägg igen. ;)

Ahaa okej jag vet ingenting om sånt där ;) Det enda jag vet är att väggarna i stallet är vitkalkade men de är mest svarta. Men, är det bäst att göra det på sommaren då, när hästarna är på bete? Eller kan man göra det typ, nu?

Vi gjorde det lite hur som helst under året. Om någon häst spraymålat väggen i boxen som exempel, så var det bara röra i hop lite kalk och måla över ;-)..Väldigt smidigt...Men jag tror att stallägaren varje sommar i samband med tvätt av stallet drog en repa med kalkhinken över väggarna..mest för att allt skulle vara i tipp topp.

Vi tvättar alltid med vatten innan vi kalkar på nytt. Hög tryckstvätt, fast en bit ifrån väggen, annars flyger det kalk över hela stallet ;)

Var det till mig??

Vi brukar öppna alla dörrar så det blir riktigt tvärdrag, så då tar det nog inte så läng tid.. Kanske en dag som mest?

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 134
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Brynja
·
Kropp & Själ Dottern jobbar på ett företag som strax ska stänga några veckor under sommaren. Före stängning ska hela anläggningen storstädas -...
2
Svar
32
· Visningar
3 375
Senast: Mariax2
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
591
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix